Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 552988-N-2018 z dnia 2018-04-30 r. Ogłoszenie nr 500105688-N-2018 z dnia 14-05-2018 Ogłoszenie nr 500113664-N-2018 z dnia 22-05-2018 r. - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od poniedziałek 2018-04-30 godz. 21:40 do wtorek 2018-05-15 godz. 10:00 czwartek 2018-05-24 godz. 10:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Czarna Dąbrówka - SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2018-04-30 22:00
Typ zdarzenia: udostępnienie treści SIWZ
Oznaczenie: GPI.271.6.2018.CP
Szczegółowa informacja:

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

w przetargu nieograniczonym pn.:

 

 

„Zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Czarna Dąbrówka”

 

 

o wartości poniżej 5 548 000 euro

 

                           

Znak sprawy GPI.271.6.2018.CP

 

1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Gmina Czarna Dąbrówka

ul. Gdańska 5

77-116 Czarna Dąbrówka

faks. 59/821-26-44

e-mail: gmina@czarnadabrowka.pllub   zamowienia.publiczne@czarnadabrowka.pl

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

2.1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 z późn. zm., zwanej dalej p.z.p. lub „Ustawą Pzp"), a także z wydanymi na podstawie niniejszej ustawy rozporządzeń wykonawczych.

2.2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonegoo wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p.

2.3. Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust.1 oraz art. 39-46 p.z.p.

2.4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej „SIWZ” lub „specyfikacją”), zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp.

2.5.Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 24aa ust. 1 i 2 p.z.p.

 

3.  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1. Rodzaj przedmiotu zamówienia publicznego: roboty budowlane

Kod CPV: 45320000-6 – Roboty izolacyjne

Kod CPV: 45321000-3 – Izolacje cieplne

Kod CPV: 45332400-7 – Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

Kod CPV: 45000000-7 – Roboty budowlane

 

3.2. Przedmiotem zamówienia jest zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Czarna Dąbrówka. Zamówienie zostało podzielone na dwie części.

Zamówienie realizowane będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

1) Część I:

a) Przedmiotem części I zamówienia jest termomodernizacja budynku Świetlicy Wiejskiej w Nożynie Budynek znajduje się na dz. nr 65/2 obręb Nożyno.

b) Zamówienie obejmuje m.in.:

- rozbiórkę podłóg na sali i zapleczu,

- wykonanie nowych posadzek wraz warstwami ocieplenia,

- docieplenie ścian fundamentowych,

- docieplenie ścian zewnętrznych,

- wymianę stolarki otworowej,

- docieplenie dachu wraz z wymianą pokrycia,

- montaż pompy ciepła powietrze-woda wraz z instalacją wewnętrzną CO i CWU,

- modernizację instalacji elektrycznej – oświetleniowej.

 

c) Szczegółowy opis przedmiotu części I zamówienia zawierają dokumentacje projektowe (załącznik nr 10 do SIWZ), Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 11 do SIWZ) oraz przedmiary robót (załącznik nr 12 do SIWZ).

Kod CPV: 45320000-6 – Roboty izolacyjne

Kod CPV: 45321000-3 – Izolacje cieplne

Kod CPV: 45443000–4 – Roboty elewacyjne

Kod CPV: 45432100- 5 – Kładzenie i wykładanie podłóg

Kod CPV: 45261210 – 9 – Wykonywanie pokryć dachowych

Kod CPV: 45310000 -3 – Roboty instalacyjne elektryczne

Kod CPV: 45332400-7 – Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

 

2) Część II:

a) Przedmiotem części II zamówienia jest termomodernizacja budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej (Remizy OSP) w Rokitach. Budynek znajduje się na dz. nr 88 obręb Rokity.

b) Zamówienie obejmuje m.in.:

- docieplenie dachu wraz z wymianą pokrycia,

- wymianę stolarki okiennej,

- wymianę stolarki drzwiowej,

- docieplenie ścian zewnętrznych,

- montaż pompy ciepła powietrze-woda wraz z instalacją wewnętrzną CO.

 

c) Szczegółowy opis przedmiotu części II zamówienia zawierają dokumentacje projektowe (załącznik nr 13 do SIWZ), Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 14 do SIWZ) oraz przedmiary robót (załącznik nr 15 do SIWZ).

Kod CPV: 45320000-6 – Roboty izolacyjne

Kod CPV: 45321000-3 – Izolacje cieplne

Kod CPV: 45261210 – 9 – Wykonywanie pokryć dachowych

Kod CPV: 45332400-7 – Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

 

3.3. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisywanym w dokumentacjach projektowych(załączniki nr 10 i 13 do SIWZ). Zgodnie z art. 30 ust. 4 p.z.p. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji projektowej za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 p.z.p.

Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz założone w projekcie parametry techniczne.

Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacjach. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały, wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 p.z.p., wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Wszystkie zastosowane elementy mają być dopuszczone do obrotu w handlu i posiadać wszelkie atesty do dopuszczenia do użytkowania. Dodatkowo zastosowane elementy powinny spełniać określone prawem normy bezpieczeństwa.

Dokumentacja projektowa zawiera wymagania wynikające z art. 29 ust. 5 ustawy PZP.

 

3.5. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlanedla każdej części zamówienia. Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty za wydłużenie terminu gwarancji zgodnie z pkt. 13 SIWZ „Opis i sposób oceny kryteriów wyboru oferty”.

 

3.6. Wymagania dotyczące zatrudnienia na postawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówieniana podstawie art. 29 ust. 3a p.z.p.

1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:

roboty dociepleniowe.

2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:

a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,

b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:

  • oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu, okresu na jaki umowa została zawarta oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
  • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bezadresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu i okres na jaki umowa została zawarta powinny być możliwe do zidentyfikowania;
  • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
  • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.

4)Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy (załącznik  nr 7 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności.

5)W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

 

3.7. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego sporządzonego w oparciu o przedmiary robót dla części zamówienia, na którą jego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Kosztorys ofertowy ma charakter pomocniczy i służyć będzie w celach rozliczeniowych np. w przypadkach konieczności rozliczenia robót w przypadku odstąpienia od umowy. Wykonawca do wyceny zamówienia zobowiązany jest do uwzględnienia w cenie ryczałtowej wszystkich kosztów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.

 

3.8. Obowiązki Wykonawcy:

1) Wykonawca zobowiązuje się do przejęcia terenu budowy od Zamawiającego.

2) Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć, oznakować roboty oraz dbać o stan techniczny
i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przyjęcia placu budowy.

3)  Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania na terenie budowy obowiązujących przepisów bhp i ppoż.

4) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przy robotach odpowiedniego nadzoru technicznego oraz pracowników o kwalifikacjach niezbędnych do odpowiedniego i terminowego wykonania robót.  

5) Wykonawca poniesie koszty związane z organizacją ruchu na czas budowy jak i samą organizacją ruchu (zajęcie pasa drogowego oraz prowadzenie robót w pasie drogowym dróg powiatowych, krajowych, przekazanie placu budowy, itp.).

6)  Wykonawca podejmie odpowiednie środki w celu zabezpieczenia dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem spowodowanym środkami transportu jego lub podwykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przywrócenia stanu poprzedniego nawierzchni dróg, używanych jako drogi dojazdowe na teren placu budowy, których stan nawierzchni uległ pogorszeniu w wyniku użytkowania przez Wykonawcę.

7) Wykonawca będzie ponosił koszty zużycia wody i energii elektrycznej w okresie realizacji robót – jeżeli zajdzie taka potrzeba.

8) Zaplecze techniczne powinno być odizolowane od gruntu i wód gruntowych, stanowiska dla sprzętu technologicznego powinny być zadaszone.

9)Przy wykonywaniu prac należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny wykorzystywanych maszyn i urządzeń budowlanych, niedopuszczalne jest stosowanie maszyn mogących spowodować wyciek substancji ropopochodnych do gruntów lub wód powierzchniowych. Przenośne urządzenia sanitarne należy zabezpieczyć. Paliwa należy przechowywać w szczelnych pojemnikach, w magazynach spełniających wymagania przeciwpożarowe i ochrony środowiska.

10)     Większość materiałów należy wytwarzać poza terenem inwestycji i dowozić na miejsce wbudowania.

11) Powstające podczas budowy odpady należy zagospodarować zgodnie z ustawą o odpadach.

12)     Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie robót tj. zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób przebywających na placu budowy i mienia oraz za metody organizacyjno - techniczne stosowane na placu budowy.

13)     Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób trzecich.

14)     Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia wstępu na teren budowy- pracownikom organów nadzoru budowlanego, przedstawicielom Zamawiającego i innym uprawnionym osobom, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą Prawo budowlane oraz udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą.

15)     Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania Zamawiającemu w terminie ustalonym na ostateczny odbiór robót.

16) Materiały Wykonawcy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania określonych w art. 10 ustawy Prawo Budowlane.

17)     W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji – Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego na własny koszt.

18)  Wykonawca przed zgłoszeniem obiektu do odbioru końcowego robót zobowiązany jest na własny koszt dokonać odbiorów technicznych i niezbędnych badań oraz pomiarów przez uprawnione do tego jednostki. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia certyfikatów, atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności na wbudowane materiały, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

 

 

3.11. Ustalenia ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia:

a) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający nie wprowadza ograniczenia liczby części zamówienia, jaka może zostać udzielona jednemu Wykonawcy. Wykonawca może złożyć ofertę na każdą z części zamówienia. Zamawiający dokona wyboru oferty na każdą część zamówienia osobno.

b) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 

c) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.   

d) Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

e) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP.

f) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wymagany termin wykonania (realizacji) przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części:

CZĘŚĆ I:od dnia podpisania umowy do 31.08.2018 r.

CZĘŚĆ II:od dnia podpisania umowy do 31.08.2018 r.

 

5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

5.1.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

  1. nie podlegają wykluczeniu;
  2. spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.

5.2.Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:

            1) zdolności technicznej lub zawodowej:

            a) Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej:

  • w zakresie części I: jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji budynku lub budynków o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł brutto;
  • w zakresie części I: jedną robotę budowlaną polegającą na termomodernizacji budynku lub budynków o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto.

 

b) Wykonawca zapewni, że przy realizacji zamówienia dysponować będzie następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.:

  • w zakresie części Ii II: co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278);

Dopuszcza się posiadanie przez w/w osoby odpowiednich uprawnień budowlanych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obwiązujących przepisów  lub innych obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

 

5.3. Podstawy wykluczenia z udziału w postepowaniu

1) Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 ustawy PZP.

2) Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę, o którym mowa w art. 24 ust. 5 pkt. 1, pkt. 5, pkt. 6 i  pkt. 8 ustawy PZP:

a) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1508 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2344);

b) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych;

c) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych;

d) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.

3) Wykluczenie następuje jeżeli nie upłynął okres określony zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy PZP.

4) Wykonawca podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz pkt. 16-20 lub ust. 5 pkt. 1, 5, 6 i 8 ustawy PZP, może zgodnie z art. 24 ust 8 ustawy PZP przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przedstawione przez wykonawcę dowody podlegać będą ocenie zamawiającego pod względem wagi i szczególnych okoliczności czynu wykonawcy.

5) Możliwość przedstawienia dowodów na to, że podjęte przez wykonawcę środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, o której mowa w ppkt. 4 powyżej, nie dotyczy Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

5.4. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że na dzień składania ofert spełnia powyższe warunki udziału w postępowaniu.

5.5. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP przez Zamawiającego na stronie internetowej po otwarciu ofert ( tj. informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach) przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

5.6. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

5.7. Korzystanie przez wykonawcę ze zdolności technicznych lub zawodowych innych podmiotów

1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

2) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując niniejsze zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

3) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz dokona badania, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt. 1, 5, 6  i 8 ustawy PZP.

4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w ppkt. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:

a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub

b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt. 5.2. SIWZ.

6) W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest:

a) zamieścić informacje o tych podmiotach w oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załączniku nr 2 do SIWZ,

b) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 2 do SIWZ,

c) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg. załącznika nr 6 do SIWZ), które określa w szczególności:

-  zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;

-  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

-  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

-  czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

5.8.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

1) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.

Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.6.1. ppkt.1 SIWZ.

2) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

3) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.

4) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.

5) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, (art. 36b ust. 2 ustawy PZP).

5.9.Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 p.z.p.

Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.

5.10. Z postępowania zostanie wykluczony Wykonawca, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia.

5.11. Ocena ofert w zakresie poszczególnych części będzie niezależna od siebie. Odrzucenie oferty wykonawcy w zakresie jednej części nie powoduje automatycznie odrzucenia jego oferty w zakresie innej części.

 

 

6. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA

6.1.W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, wykonawca składa wraz z ofertą:

1)Oświadczenie Wykonawcyo spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu–wg załącznika nr 2 doSIWZ;

2) Dokumenty, w szczególności zobowiązania, innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg załącznika nr 6 do SIWZ) – jeżeli dotyczy.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdywykonawca, w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielnie oświadczenie, o którychmowa w ppkt. 1.

 

6.2. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającegow celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 3 ustawy PZP

1)Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;

2)Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3)Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy PZP oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;

5) Oświadczenie Wykonawcy o braku prawomocnego skazania za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy PZP - wg załącznika nr 8do SIWZ;

6) Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1785 z późn. zm.) - wg załącznika nr 9do SIWZ.

 

Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.2. ppkt 1 – 6.

 

6.3. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę na wezwanie Zamawiającegow celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP

W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust 1b pkt. 3) ustawy PZP, należy na wezwanie zamawiającego, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty:

a) Wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w raz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, potwierdzające spełnienie warunku określonego przez Zamawiającego w punkcie 5.2. ppkt. 1) lit. a SIWZ (wg załącznika nr 3 do SIWZ).

      b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzający spełnienie warunku określonego przez Zamawiającego w punkcie 5.2. ppkt. 1) lit. b SIWZ (wg załącznika nr 4 do SIWZ).

6.4. Inne dokumenty:

1) Formularz Oferty - załącznik nr 1 do SIWZ,

       2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający uprawnienie do podpisania oferty,

3) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawca, w terminie 3 dni odzamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 5do SIWZ.

 

6.5. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).

W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, zamawiający korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.

 

6.6. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów.

1)Wszystkieoświadczenia, o których mowa w pkt. 6dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP oraz dotyczące podwykonawców oraz zobowiązanie podmiotu trzeciego należy złożyć w oryginale.

2) Dokumenty, o których mowa pkt. 6, inne niż oświadczenia należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega wykonawca, albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.Zobowiązanie podmiotu trzeciego należy złożyć w formie oryginału.

3) Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.

4) Pełnomocnictwa  należy przedłożyć w oryginale lub notarialnie potwierdzonych kopiach.

5) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w pkt. 6, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

6) Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

 

6.7. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. ppkt. 1) do 3), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. ppkt. 4), składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy PZP.

3) Dokumenty, o których mowa  w ppkt. 1) lit b) oraz ppkt. 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. 1 lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 1 i ppkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ppkt. 3 stosuje się odpowiednio.

5) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.8. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych.

1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, za wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez Wykonawcę.

2) W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien nie później, niż w terminie składania ofert zastrzec, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje te winny być umieszczone w osobnej wewnętrznej kopercie. Strony należy ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części oferty.Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawypzp.

3) Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, poprzez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne i organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co, do których przedsiębiorca  podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.

 

 

7. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.

 

7.1. Zasady i formy przekazywania oświadczeń, wniosków i innych dokumentów.

1) W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego porozumiewanie się Zamawiającegoz Wykonawcą odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219).

2) Jeżeli zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymana.

3) Numer faksu, adres e-mail  oraz adres siedziby Zamawiającego są wskazane w pkt. 1 SIWZ.

4) Zamawiający nie przewiduje możliwości składania oferty w formie elektronicznej.

 

7.2. Wyjaśnienia i modyfikacje treści SIWZ

1) Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest zobowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

2) Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w ppkt. 1) lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

3) Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ppkt. 1).

4) Zamawiający jednocześnie przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz udostępnia na stronie internetowej, na której jest zamieszczona specyfikacja.

5) W przypadku oferty wspólnej Zamawiający kierował będzie korespondencję wyłącznie na adres pełnomocnika stron.

6) Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.

7) W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść SIWZ.

8) Dokonaną zmianę SIWZ Zamawiający zamieści na stronie internetowej, na której opublikował SIWZ.

 

 

7.3.Wyjaśnienia w toku badania i oceny ofert.

1) W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień  dotyczących treści złożonych ofert.

2) Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

3) Zamawiający poprawi w ofercie inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w ofercie, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Oferta Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, podlega odrzuceniu.

4) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

5) Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

6) Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

7) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).

8) Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydadzą się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i będą budzić wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny.

9) W przypadku, gdy cena całkowita oferty będzie niższa o co najmniej 30% od:

a) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w ppkt.8, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia;

b) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w ppkt.8.

Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu spoczywa na Wykonawcy.

Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

7.4.Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami.

Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami po stronie Zamawiającego są Celina Papuga oraz Adam Wojnicz.

 

8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.

8.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, na czas związania ofertą. Ustala się wadium w zakresie poszczególnych części zamówienia w wysokości:

  • dla części I:  10 000,00 zł
  • dla części II:2 000,00 zł

8.2. W zależności od wyboru Wykonawcy, wadium może być wniesione:

- w pieniądzu, przelewem na konto zamawiającego : BS Łeba o/Czarna Dąbrówka 09 9324 1018 0020 0019 2000 0060 z dopiskiem ”wadium na wykonanie zwiększenie efektywności energetycznej budynków – część………….- znak sprawy GPI.271.6.2018.CP ”.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.

- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

- gwarancjach bankowych,

- gwarancjach ubezpieczeniowych,

- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

8.3. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formieporęczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, treść tych gwarancji musi zawierać:

1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib

2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia

3) kwotę gwarancji/poręczenia,

4) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (Beneficjenta) przedłożone w okresie obowiązywania gwarancji, zawierające oświadczenie, że wystąpiła jedna z okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP,

5) termin obowiązywania gwarancji - nie krótszy niż termin związania ofertą.

8.4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy złożyć w oryginale w kopercie oznaczonej napisem: ”wadium na wykonanie zwiększenie efektywności energetycznej budynków – część…………. znak sprawy GPI.271.6.2018.CP”,  w kasie Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka  – dopuszcza się możliwość złożenia oryginału dokumentu wadium w osobnej kopercie oznaczonej „oryginał dowodu wniesienia wadium” złożonej wraz z ofertą.

8.5. W przypadku stwierdzenia, że wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, oferta wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy PZP.

8.6. Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium na warunkach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy.

8.7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienie żądano.

8.8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

8.9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 8.6., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

8.10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcy wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

8.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej oraz gdy:

- odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie,

- nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano,

- zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

 

9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERĄ

9.1.Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

9.2.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

9.3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

10. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

    1. Wykonawca może złożyć ofertę na każdą z części zamówienia. Zawartość oferty i sposób jej sporządzenia musi być zgodny ze wszystkimi postanowieniami niniejszej SIWZ.
    2. Ofertę należy sporządzić według formularza oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ).
    3. Oferta musi być przygotowana w języku polskim, na maszynie, komputerze lub ręcznie nieścieralnym atramentem.
    4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty w postaci elektronicznej.
    5. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca.
    6. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
    7. Zaleca się spięcie wszystkich stron oferty w sposób trwały, uniemożliwiający dekompletacje bez widocznych śladów naruszeń.
    8. Oferta i dokumenty stanowiące załączniki do oferty nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego, chyba, że oferta zostanie wycofana przed upływem terminu składania ofert lub ustawa PZP stanowi inaczej (np. oferta złożona po upływie terminu składania ofert).
    9. Zapisane strony oferty zaleca się kolejno ponumerować, a łączną ilość stron należy wpisać do formularza ofertowego.
    10. Oferta oraz załączniki do oferty muszą byś podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników należy do oferty dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub uwierzytelnioną notarialnie kopię.
    11. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej (konsorcja, spółki cywilne)

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2) Nazwy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia muszą zostać wskazane w ofercie.

3)Przy złożeniu oferty wspólnej wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pisemne pełnomocnictwo lub pełnomocnictwa winny być dołączone do oferty, w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii.Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Niezłożenie pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo wadliwe podlega uzupełnieniu w trybie art. 26 ust. 3a ustawy PZP.

4) Oferta składana w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o umowę spółki cywilnej stanowi ofertę wspólną. Do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo(a) udzielone przez wszystkich wspólników dla jednego ze wspólników lub dla osoby trzeciej, upoważniające osobę umocowaną do działania w imieniu i na rzecz wszystkich wspólników spółki w zakresie, o którym mowa powyżej. Jeżeli to upoważnienie wynika z umowy spółki cywilnej, to do oferty zamiast pełnomocnictwa można załączyć tę umowę w oryginale lub jej kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem lub jej kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników.

5) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.

6) Wykonawca składający ofertę wspólną, nie może złożyć w jednym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego odrębnej oferty własnej lub drugiej oferty wspólnie z innymi Wykonawcami.

7) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy -  dla Zamawiającego nie są ważne w tym zakresie wzajemne uregulowania umowne (np. umowa konsorcjum lub spółki cywilnej) pomiędzy Wykonawcami. Zamawiający może żądać wykonania zamówienia w całości od któregokolwiek z Wykonawców, od kilku lub od wszystkich łącznie, niezależnie od postanowień umowy wewnętrznej (np. umowy konsorcjum lub spółki cywilnej) zawartej przez Wykonawców.

8) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawców składających ofertę wspólną, aby przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru ich oferty, jako najkorzystniejszej) złożyli Zamawiającemu umowę konsorcjum.

 

  1. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT.
    1. Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w zaklejonej, nieprzezroczystej kopercie w sekretariacie (pokój nr 6) Gminy Czarna Dąbrówka, ul. Gdańska 5 do dnia  17.05.2018 r. do godziny 1000
    2. Na kopercie należy  oznaczyć nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczyć adres siedziby zamawiającego wg poniższego wzoru:

Gmina Czarna Dąbrówka

ul. Gdańska 5

77-116 Czarna Dąbrówka

„oferta nazwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Czarna Dąbrówka- część ……….”

„Nie otwierać przed dniem 17.05.2018 r.  r. do godz. 1030

 

    1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.05.2018 r.  o godz. 1030 w sali narad pokój nr 26 w budynku Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka, ul. Gdańska 5.
    2. Otwarcie ofert jest jawne.
    3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert podana zostanie kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
    4. Podczas otwarcia ofert podane zostaną nazwy i adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w  ofertach.
    5. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące:

1)  kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

2)  firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

3)  ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

    1. Wykonawca może zmienić lub wycofać ofertę przed upływem terminu do składania ofert. Zmiany należy złożyć według takich samych zasad jak składana oferta, z dopiskiem „ZMIANA”, a w przypadku wycofania oferty należy złożyć do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pisemne powiadomienie o wycofaniu oferty.
    2. Zamawiający niezwłocznie zwróci ofertę, która została złożona po terminie.
  1. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY.

12.1. Cena ofertowa w zakresie każdej części zamówienia powinna obejmować pełny zakres robót budowlanych określonych w pkt. 3 SIWZ i odpowiednich załącznikach do SIWZ oraz uwzględniać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia – zgodnie z dokumentacją projektową i STWiOr oraz inne koszty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia (np. wykonanie niezbędnych badań, koniecznych pomiarów, dostarczenie certyfikatów, atestów, aprobat technicznych na wbudowane urządzenia i materiały itp. w tym koszty organizacji placu budowy). Cena oferty winna być wyrażona w PLN, z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.

12.2. Cena zadeklarowana w ofercie zostanie wprowadzona do umowy jako wynagrodzenie ryczałtowe, które obowiązywać będzie przez cały okres trwania umowy.

12.3. Jeżeli cena podana liczbą nie odpowiada cenie podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie.

 

  1. OPIS I SPOSÓB OCENY KRYTERIÓW WYBORU OFERTY.

 

13.1. Wybór oferty w zakresie każdej części zamówienia zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria przedstawione poniżej:

Kryterium I:Cena – waga kryterium 60%

Kryterium II:Okres gwarancji zamówienia – waga kryterium 40%

 

13.2. Sposób obliczenia punktów:

Ocena będzie dokonywana według skali punktowej, poprzez sumowanie punktów uzyskanych w dwóchkryteriach oceny; maksymalnie można osiągnąć 100 punktów.

 

Kryterium I:

Ocena oferty będzie dokonywana na podstawie ceny podanej formularzu ofertowymdla danej części zamówienia, według wzoru:           

Pc=

Cn

×   100  ×  Wc

 

Cob

 

Pc – liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną w kryterium „Cena”

Cn - najniższa zaoferowana cena spośród wszystkich cen z ofert podlegających ocenie

Cob - cena oferty badanej;

Wc – waga kryterium „Cena” (tj. 60%) w postaci ułamka (0,60)

W kryterium „Cena” można osiągnąć maksymalnie 60 punktów.                           

 

Kryterium II:

Ocena oferty będzie dokonywana na podstawie okresu gwarancji zamówienia - określonego przez Wykonawcę formularzu ofertowymdla danej części zamówienia.

Ocena w tym kryterium będzie dokonana w następujący sposób:

  • okres gwarancji zamówienia – 36 miesięcy -   Pr = 0 pkt
  • okres gwarancji zamówienia – 48 miesięcy -   Pr = 20 pkt
  • okres gwarancji zamówienia – 60miesięcyPr = 40  pkt

 

Pr– liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną w kryterium okres gwarancji zamówienia”.

 

Uwaga!

W przypadku, jeśli Wykonawca w formularzu ofertowym nie zaznaczy żadnego z kwadratów lub zaznaczy więcej niż jeden kwadrat w kryterium okres gwarancji zamówienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca określa okres gwarancji zamówienia na 36 miesięcy, a w kryterium „okres gwarancji zamówienia” Wykonawca otrzyma 0 pkt.

W kryterium okres gwarancji zamówienia można osiągnąć maksymalnie 40 punktów.

 

Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która uzyska największą ilość punktów,  obliczoną według wzoru:

P = Pc + Pr

P – łączna liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę.

 

13.3.Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

13.4.Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o:

1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,

2) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,

3) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,

7) unieważnieniu postępowania

- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

  1. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
    1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy na warunkach jak określono we wzorze umowy – stanowiącym załącznik nr  7 do SIWZ.
    2. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest przedłożyć:
  • umowę konsorcjum – regulującą współpracę Wykonawców składających wspólną ofertę (w przypadku, gdy oferta wykonawców składających wspólną ofertę zostanie uznana za najkorzystniejszą) stwierdzającą solidarną i niepodzielną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia, w której Partner Wiodący będzie upoważniony do podejmowania zobowiązań związanych z realizacją umowy, jeśli Zamawiający zażąda jej przedłożenia,
  • kosztorys ofertowy – stanowić będzie załącznik do umowy, o charakterze pomocniczym w celu rozliczenia robót w przypadku odstąpienia od umowy;
  • kopie dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem o posiadanych uprawnieniach, o wpisie do właściwej izby zawodowej osób wymienionych w pkt. 5.2. ppkt. 1) lit b SIWZ.

14.3. Podpisanie umowy z zastrzeżeniem art. 183 ustawy, nastąpi w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób  i nie później niż przed upływem terminu związania ofertą.

14.4. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1ustawy PZP.

14.5.Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem powyższego terminu, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia  została złożona tylko jedna oferta oraz gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia upłynął termin do wniesienia odwołania na czynności zamawiającego wymienione w art. 180 ust. 2 lub w następstwie jego wniesienia Izba ogłosiła wyrok lub postanowienie kończące postępowanie odwoławcze.

 

  1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.
    1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie w zaokrągleniu do pełnych złotych.
    2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
    3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:

- pieniądzu,

- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

- gwarancjach bankowych,

- gwarancjach ubezpieczeniowych,

- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    1. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, BS Łeba o/Czarna Dąbrówka 09 9324 1018 0020 0019 2000 0060 z dopiskiem ”zabezpieczenie umowy - zwiększenie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Czarna Dąbrówka część…………… - znak sprawy GPI.271.6.2018.CP ”.
    2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
    3. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu  z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
    4. W przypadku zabezpieczenia składanego w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w kasie w siedzibie Zamawiającego przed terminem podpisania umowy.
    5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać, co najmniej następujące elementy:

1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib;

2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;

3. kwotę gwarancji;

4. termin ważności gwarancji;

5. zobowiązanie gwaranta do: ”zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do należytego wykonania umowy nie wywiązał się z zobowiązań w wyznaczonym terminie”;

6. gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa;

7. jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy niż okres wskazany we wzorze umowy.

Treść gwarancji wymaga przed złożeniem akceptacji Zamawiającego.

    1. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
    2. Zamawiający zwróci zabezpieczenie należytego wykonania umowy zgodnie z art. 151 PZP.

Kwota w wysokości 30% zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. Kwota w wysokości 70% zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zwrócona w terminie 30 dni po wykonaniu zamówienia i uznaniu przez Zamawiającego za należycie wykonane.

15.11. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wypłata następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. Zapis ppkt. 15.9. stosuje się.

 

16. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY.

16.1. Istotne postanowienia dla realizacji zamówienia publicznego zostały określone we wzorze umowy (stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ), określającym warunki i zobowiązania Wykonawcy dotyczące przedmiotu zamówienia, stanowiącym integralną cześć niniejszej specyfikacji. Zamawiający wymaga zawarcia umowy na warunkach określonych we wzorze umowy.

16.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy,
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy
w następujących przypadkach:

  1. Strony mają prawo do przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
  1. jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, w szczególności: będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, wystąpienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, konieczności zmian dokumentacji projektowej wynikłej z przyczyn niezależnych od Wykonawcy – w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
  2. gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych
    do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub realizacji dodatkowych robót budowlanych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy lub wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
  3. jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
  4. gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne (w szczególności klęski żywiołowe oraz warunki odbiegające od typowych dla pory roku uniemożliwiające prowadzenie robót) lub inne okoliczności uznawane za zdarzenia siły wyższej (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), których pomimo zachowania należytej staranności, strony przewidzieć nie mogły, a które mogłyby spowodować istotną zmianę warunków realizacji zamówienia; zaistnienie tych przyczyn Wykonawca zobowiązany będzie udokumentować.
  1. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w stosunku do założeń dokumentacji projektowej w następujących sytuacjach:
  1. konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane
    w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który ją przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
  2. rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
  3. konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub wynikającej z niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku lub w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych albo usprawnienia procesu budowy i uzyskania założonego efektu użytkowego lub w sytuacji zwiększenia bezpieczeństwa lub uwzględnienia wniosków i sugestii użytkowników drogi mających wpływ na lepszą organizacje ruchu i poprawę bezpieczeństwa,
  4. w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego,
  5. wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji.
  1. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w pkt. 1 i 2, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez Stronę inicjującą zmianę lub sporządzenie przez Strony stosownego protokołu wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. Zaakceptowana jakakolwiek zmiana wymaga sporządzenia pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

 

16.3. Poza wymienionymi w pkt. 16.2. przewidywanymi przez Zamawiającego zmianami możliwe są zmiany wymienione w art. 144 ust. 1 pkt. 2-6 ustawy Pzp.

16.4. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.

 

17. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMOWIENIA

 

17.1.Wykonawcom i innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogli ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej w postaci odwołania (art. 180-198 ustawy) i skargi do sądu (art. 198a-198g ustawy).

17.2. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

1) określenia warunków udziału w postępowaniu;

2)  wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

3)  odrzucenia oferty odwołującego;

4)  opisu przedmiotu zamówienia;

5) wyboru najkorzystniejszej oferty.

17.3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

17.4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

17.5. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

17.6. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w pkt.17.5. zdanie drugie albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

17.7. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

17.8. Odwołanie wobec okoliczności innych niż określone w pkt. 17.6 i 17.7. wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

17.9. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.

17.10. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia orzeczenia przez Krajowa Izbę Odwoławczą.

 

Załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

1/ formularz ofertowy – załącznik nr 1,

2/ oświadczenie Wykonawcy - załącznik nr 2

3/wykaz robót budowlanych – załącznik nr 3

4/ wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – załącznik nr 4

5/ lista podmiotów grupy kapitałowej/informacja o nie przynależności do grupy kapitałowej – załącznik nr 5

6/ zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia – załącznik nr 6

7/ wzór umowy– załącznik nr 7

8/ oświadczenie Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku– załącznik nr 8

9/ oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych – załącznik nr 9

10/ dokumentacja projektowa dla części I - załącznik nr 10

11/ STWiORdla części I – załącznik nr 11

12/ przedmiar robót dla części I – załącznik nr 12

13/ dokumentacja projektowa dla części II - załącznik nr 13

14/ STWiOR dla części II – załącznik nr 14

15/ przedmiar robót dla części II – załącznik nr 15

Pracownik merytoryczny: Adam Wojnicz

Sporządziła: Celina Papuga

 Zatwierdzam                                                                                                                                                                                     

Czarna Dąbrówka30.04.2018 r.                                                  ..........................................

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
    data wytworzenia informacji: 2018-04-30
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2018-04-30 21:49
Załączniki:
  • SIWZ130.09kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 21:50
  • Zał. nr 1 - formularz ofert67.05kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 2 - oświadczenie112.65kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 3 - wykaz robót109.39kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 4 - wykaz osób111.39kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 5 - lista podmiotów102.96kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 6 - zbowiązania innych podmiotów100.83kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 7 - wzór umów158.17kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 8 - oświadczenie wykonawcy o niekaralności102.42kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 9 - oświadczenie wykonawcy o braku zaległości podatkowych102.57kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 10 - dokumnetacja projketowa dla cz. I9.8MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. 11 - STWiOR dla cz.I965.1kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 12 - przedmiar robót dla cz. I44.23kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 13 - dokumnetacja projektowa dla cz. II6.1MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 14 - STWiOR dla cz. II674.35kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
  • Zał. nr 15 - przedmiar robót dla cz. II33.08kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2018-04-30
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-04-30 22:00
[drukuj]