Treść strony
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP 2019
Prezydent RP zarządził wybory do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej na niedzielę dnia 13 października 2019 r. Wszelkie niezbędne informację znajdą państwo na stronach:
- Państwowa Komisja Wyborcza - pkw.gov.pl
- Serwis informacyjny – wybory do Sejmu RP i Senatu RP 2019 r. - wybory.gov.pl
W załącznikach znajdują się treści podstawowych informacji związanych z wyborami:
Informacje dla wyborcy niepełnosprawnego
Prezentacje informacyjne dla Obwodowych Komisji Wyborczych
Wykaz dostępnych elektronicznych usług wyborczych
Uprzejmie informujemy, że na platformie gov.pl dostępne są następujące, elektroniczne usługi wyborcze:
- Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego – usługa aktywna do 30 września 2019 r. (23:59),
- Wniosek o dopisanie do spisu wyborców – usługa aktywna do 8 października 2019 r. (23:59),
- Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców– usługa aktywna do 8 października 2019 r. (23:59) i ponownie uruchomiona w ciągu pięciu dni roboczych po zakończeniu wyborów parlamentarnych. Ograniczenie dostępności usługi ma na celu umożliwienie rozpatrzenia złożonych wniosków przed terminem głosowania
Podobnie jak w poprzednich wyborach rekomendujemy Państwu przekazanie informacji o statusie procedowanych wniosków e-mailowo lub telefonicznie wnioskodawcy. Wysłanie takiej informacji wyeliminuje ewentualne nieporozumienia i pozwoli na zmniejszenie liczby zapytań ze strony użytkowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku odmowy wpisu bądź konieczności uzupełnienia wniosku.
Jeżeli pojawią się dodatkowe pytania lub wątpliwości, bardzo prosimy o kontakt z Departamentem Rozwoju Usług Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji pod numerem telefonu: +48 22 245 55 44 lub w kwestiach technicznych z Infolinią Centralnego Ośrodka Informatyki: + 48 (42) 253 54 50.