Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 593714-N-2017 z dnia 2017-09-26 r. Ogłoszenie nr 500040225-N-2017 z dnia 09-10-2017 r. - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od wtorek 2017-09-26 godz. 19:20 do poniedziałek 2017-10-16 godz. 09:00 środa 2017-10-18 godz. 09:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - ODPOWIEDZI NA PYTANIA
data opublikowania zdarzenia: 2017-10-09 22:30
Typ zdarzenia: informacja
Oznaczenie: GPI.271.9.1.2017.CP
Szczegółowa informacja:

                                                                                 

Czarna Dąbrówka, dnia 09.10.2017 r          

  Gmina Czarna Dąbrówka informuje, iż wpłynęły zapytania do prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia nr 593714-N-2017 z dnia 2017-09-26 r.

 

Pytanie 1:

Prosimy o informację, czy Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., w formie aktu notarialnego, którego koszty poniesie Zamawiający?

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., w formie aktu notarialnego.

Pytanie 2:

Prosimy o informację, czy na wekslu oraz na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.

Odpowiedź:

Tak, na wekslu oraz na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy

Pytanie 3:

SIWZ punkt 3.9: Na wniosek Zamawiającego dopuszcza się zmianę harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.

Prosimy o potwierdzenie, że dla dokonania zmiany opisanej w p 3.9 wymagana będzie zgoda banku.

Odpowiedź:

Dokonanie ewentualnej zmiany harmonogramu nastąpi w porozumieniu z Wykonawcą.

 

Pytanie 4:

Prosimy o przedstawienie aktualnego wykazu zaangażowań kredytowych Zamawiającego w instytucjach finansowych wg. załączonego  wzoru

Odpowiedź:

Aktualny wykaz zaangażowań kredytowych Zamawiającego w instytucjach finansowych został przedstawiony w załączniku do niniejszego pisma.

Pytanie 5:

SIWZ 3.11. „Termin uruchomienia kredytu jednorazowo w dniu 31 października 2017 r.”

Czy dla zwiększenia elastyczności uruchamiania kredytu Zamawiający wyraża zgodę na  zmianę ww. treści na: „Ostateczny termin uruchomienia kredytu: do dnia 29 grudnia 2017 r.”

Odpowiedź:

Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu.

Pytanie 6:

Czy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Kredytobiorca przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:

    1. wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu umowy w zakresie udzielonego kredytu,
    2. zmiana harmonogramu spłat kredytu w zakresie terminów płatności i wysokości rat,

zmiana okresu postawienia kredytu do dyspozycji.

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje innych zmian umowy niż określone w pkt. 16.2. SIWZ.

Pytanie 7:

Czy zmiana postanowień umowy kredytowej będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:

  1. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację  zamówienia,

pogorszenia sytuacji ekonomiczno- finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie dla terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych ustawą o finansach publicznych.

Odpowiedź:

Zmiany umowy zostały określone w pkt. 16.2. SIWZ.

Pytanie 8:

Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:

    1. zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,
    2. zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,
    3. zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Odpowiedź:

Warunki wprowadzenia zmian do umowy zostały określone w pkt. 16.3. SIWZ.

Pytanie 9:

Czy przed datą składania ofert Zamawiający przedstawi Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ?  

Odpowiedź:

Tak, Zamawiający przedstawi Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ przed datą składania ofert.

Pytanie 10:

Czy przed podpisaniem umowy kredytowej Zamawiający przedstawi jednoznacznie pozytywną Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ?

Odpowiedź:

Tak, Zamawiający, przed podpisaniem umowy kredytowej, przedstawi jednoznacznie pozytywną Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ.

Pytanie 11:

Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN)

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 12:

Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN)

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 13:

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa   program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 14:

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 15:

Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN)

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 16:

Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:

  1. wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN)

Odpowiedź: 10 840 004,00 zł.

  1. wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

  1. wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

  1. wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):

Odpowiedź: 1 484 716,00 zł.

  1. wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

 

Pytanie 17:

Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem  znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:

Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?

Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?

Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).

Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.

Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:

- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,

- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,

- stowarzyszenia,

tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.

 

Odpowiedź:

Nie dotyczy.

Pytanie 18:

Prosimy o przedstawienie założeń do planowanych na 2017 dochodów ze sprzedaży majątku.

Odpowiedź:

120 000,00 zł.

Pytanie 19:

Prosimy o informację czy majątek przeznaczony do sprzedaży:

  1. został jednoznacznie określony,

Odpowiedź: TAK.

  1. został wyceniony.

Odpowiedź: TAK.

 

Pytanie 20:

Prosimy o informację:

  1. na jaką łączną minimalną kwotę zostały ogłoszone przetargi na sprzedaż majątku w 2016r.

Odpowiedź: 229 579,00 zł

  1. o łącznej szacowanej kwocie planowanej do uzyskania w wyniku sprzedaży majątku w procedurze przetargowej.

Odpowiedź: 229 579,00 zł

 

Pytanie 21:

Prosimy o informację czy w przeszłości miała miejsce nieskuteczna próba sprzedaży tego majątku. Jeżeli tak, to ile razy.

Odpowiedź:

Tak, nieskuteczna próba sprzedaży majątku nastąpiła pięciokrotnie.

 

Pytanie 22:

Prosimy o informację, czy posiadacie Państwo zobowiązania wymagalne? Jeżeli tak, prosimy o podanie kwoty oraz informacji o przyczynach ich powstania.

Odpowiedź:

NIE.

Pytanie 23:

Prosimy o dostarczenie lub zamieszczenie na BIP następujących dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:

  1. Ostatnia zmiana do Uchwały budżetowej na 2017 rok wraz z załącznikami, jeżeli miała miejsce po 27-07-2017 roku.

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

  1. Ostatnia zmiana do WPF wraz z załącznikami, jeżeli miała miejsce po 27-07-2017 roku

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

  1. Listę  podmiotów powiązanych kapitałowo z Gminą Czarna Dąbrówka wraz z numerem REGON

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

  1. Uchwała Rady Gminy  o zaciągnięciu kredytu objętego SIWZ 

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

  1. Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ 

Odpowiedź: Zamawiający oczekuje na Uchwałę Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu objętego SIWZ .

  1. Zaświadczenie o wyborze Wójta

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

 

                                                                                              Z poważaniem

Załączniki:

1. Aktualny wykaz zaangażowań kredytowych Zamawiającego w instytucjach finansowych.

2. Uchwała nr XXXI/303/2017 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 21.09.2017 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2017 rok

3. Zarządzenie nr 100/2017 Wójta Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 25.09.2017 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Czarna Dąbrówka na lata 2017 - 2030

4. Lista  podmiotów powiązanych kapitałowo z Gminą Czarna Dąbrówka wraz z numerem REGON

5. Uchwała nr XXXI/304/2017 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 21.09.2017 r.  o zaciągnięciu długoterminowego kredytu

6. Zaświadczenie o wyborze Wójta

 

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
    data wytworzenia informacji: 2017-10-09
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2017-10-09 22:26
Załączniki:
  • Załączniki do odpowiedzi na zapytania9.9MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-09
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-09 22:27
[drukuj]