Ogłoszenie nr 593714-N-2017 z dnia 2017-09-26 r. Ogłoszenie nr 500040225-N-2017 z dnia 09-10-2017 r. - przetarg nieograniczony
Czarna Dąbrówka, dnia 09.10.2017 r
Gmina Czarna Dąbrówka informuje, iż wpłynęły zapytania do prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia nr 593714-N-2017 z dnia 2017-09-26 r.
Pytanie 1:
Prosimy o informację, czy Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., w formie aktu notarialnego, którego koszty poniesie Zamawiający?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., w formie aktu notarialnego.
Pytanie 2:
Prosimy o informację, czy na wekslu oraz na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.
Odpowiedź:
Tak, na wekslu oraz na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy
Pytanie 3:
SIWZ punkt 3.9: Na wniosek Zamawiającego dopuszcza się zmianę harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.
Prosimy o potwierdzenie, że dla dokonania zmiany opisanej w p 3.9 wymagana będzie zgoda banku.
Odpowiedź:
Dokonanie ewentualnej zmiany harmonogramu nastąpi w porozumieniu z Wykonawcą.
Pytanie 4:
Prosimy o przedstawienie aktualnego wykazu zaangażowań kredytowych Zamawiającego w instytucjach finansowych wg. załączonego wzoru
Odpowiedź:
Aktualny wykaz zaangażowań kredytowych Zamawiającego w instytucjach finansowych został przedstawiony w załączniku do niniejszego pisma.
Pytanie 5:
SIWZ 3.11. „Termin uruchomienia kredytu jednorazowo w dniu 31 października 2017 r.”
Czy dla zwiększenia elastyczności uruchamiania kredytu Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ww. treści na: „Ostateczny termin uruchomienia kredytu: do dnia 29 grudnia 2017 r.”
Odpowiedź:
Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu.
Pytanie 6:
Czy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Kredytobiorca przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
-
- wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu umowy w zakresie udzielonego kredytu,
- zmiana harmonogramu spłat kredytu w zakresie terminów płatności i wysokości rat,
zmiana okresu postawienia kredytu do dyspozycji.
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje innych zmian umowy niż określone w pkt. 16.2. SIWZ.
Pytanie 7:
Czy zmiana postanowień umowy kredytowej będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację zamówienia,
pogorszenia sytuacji ekonomiczno- finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie dla terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych ustawą o finansach publicznych.
Odpowiedź:
Zmiany umowy zostały określone w pkt. 16.2. SIWZ.
Pytanie 8:
Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:
-
- zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,
- zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,
- zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Odpowiedź:
Warunki wprowadzenia zmian do umowy zostały określone w pkt. 16.3. SIWZ.
Pytanie 9:
Czy przed datą składania ofert Zamawiający przedstawi Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający przedstawi Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ przed datą składania ofert.
Pytanie 10:
Czy przed podpisaniem umowy kredytowej Zamawiający przedstawi jednoznacznie pozytywną Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ?
Odpowiedź:
Tak, Zamawiający, przed podpisaniem umowy kredytowej, przedstawi jednoznacznie pozytywną Uchwałę RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ.
Pytanie 11:
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN)
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 12:
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN)
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 13:
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 14:
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 15:
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN)
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 16:
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
- wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN)
Odpowiedź: 10 840 004,00 zł.
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
Odpowiedź: 0,00 zł.
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
Odpowiedź: 0,00 zł.
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):
Odpowiedź: 1 484 716,00 zł.
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):
Odpowiedź: 0,00 zł.
Pytanie 17:
Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:
Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?
Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?
Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).
Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.
Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.
Odpowiedź:
Nie dotyczy.
Pytanie 18:
Prosimy o przedstawienie założeń do planowanych na 2017 dochodów ze sprzedaży majątku.
Odpowiedź:
120 000,00 zł.
Pytanie 19:
Prosimy o informację czy majątek przeznaczony do sprzedaży:
- został jednoznacznie określony,
Odpowiedź: TAK.
- został wyceniony.
Odpowiedź: TAK.
Pytanie 20:
Prosimy o informację:
- na jaką łączną minimalną kwotę zostały ogłoszone przetargi na sprzedaż majątku w 2016r.
Odpowiedź: 229 579,00 zł
- o łącznej szacowanej kwocie planowanej do uzyskania w wyniku sprzedaży majątku w procedurze przetargowej.
Odpowiedź: 229 579,00 zł
Pytanie 21:
Prosimy o informację czy w przeszłości miała miejsce nieskuteczna próba sprzedaży tego majątku. Jeżeli tak, to ile razy.
Odpowiedź:
Tak, nieskuteczna próba sprzedaży majątku nastąpiła pięciokrotnie.
Pytanie 22:
Prosimy o informację, czy posiadacie Państwo zobowiązania wymagalne? Jeżeli tak, prosimy o podanie kwoty oraz informacji o przyczynach ich powstania.
Odpowiedź:
NIE.
Pytanie 23:
Prosimy o dostarczenie lub zamieszczenie na BIP następujących dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:
- Ostatnia zmiana do Uchwały budżetowej na 2017 rok wraz z załącznikami, jeżeli miała miejsce po 27-07-2017 roku.
Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.
- Ostatnia zmiana do WPF wraz z załącznikami, jeżeli miała miejsce po 27-07-2017 roku
Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.
- Listę podmiotów powiązanych kapitałowo z Gminą Czarna Dąbrówka wraz z numerem REGON
Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.
- Uchwała Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu objętego SIWZ
Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.
- Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu objętego SIWZ
Odpowiedź: Zamawiający oczekuje na Uchwałę Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu objętego SIWZ .
- Zaświadczenie o wyborze Wójta
Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.
Z poważaniem
Załączniki:
1. Aktualny wykaz zaangażowań kredytowych Zamawiającego w instytucjach finansowych.
2. Uchwała nr XXXI/303/2017 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 21.09.2017 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2017 rok
3. Zarządzenie nr 100/2017 Wójta Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 25.09.2017 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Czarna Dąbrówka na lata 2017 - 2030
4. Lista podmiotów powiązanych kapitałowo z Gminą Czarna Dąbrówka wraz z numerem REGON
5. Uchwała nr XXXI/304/2017 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 21.09.2017 r. o zaciągnięciu długoterminowego kredytu
6. Zaświadczenie o wyborze Wójta
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papugadata wytworzenia informacji: 2017-10-09
- zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenbergdata dodania: 2017-10-09 22:26
- Załączniki do odpowiedzi na zapytania9.9MB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papugadata wytworzenia informacji: 2017-10-09
- załącznik opublikował: Mateusz Ulenbergdata dodania: 2017-10-09 22:27