Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 621337-N-2019 z dnia 2019-11-12 r. - przetarg nieograniczony

Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2019-11-12 15:25
Typ zdarzenia: udostępnienie treści SIWZ
Oznaczenie: GPI.271.79.2019
Szczegółowa informacja:

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

w przetargu nieograniczonym pn.:

„ Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów ”

 

1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Gmina Czarna Dąbrówka
ul. Gdańska 5
77-116 Czarna Dąbrówka
faks. 59/821-26-44
e-mail: gmina@czarnadabrowka.pl

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

2.1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm., zwanej dalej P.z.p. lub „Ustawą PZP"), a także z wydanymi na podstawie niniejszej ustawy rozporządzeń wykonawczych.

2.2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 P.z.p.

2.3. Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust.1 oraz art. 39-46 P.z.p.

2.4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej „SIWZ” lub „specyfikacją”), zastosowanie mają przepisy ustawy P.z.p.

3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1. Rodzaj przedmiotu zamówienia publicznego: usługi.

Kod CPV: 66113000-5 usługi udzielania kredytu

3.2. Przedmiotem zamówienia jest:

„Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 4 200 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”.

3.3. Spłata odsetek naliczonych na dzień 31 grudnia 2019 r., zostanie spłacona w dniu naliczenia.

3.4. Spłata rat kredytu i odsetek nastąpi kwartalnie wg poniższego harmonogramu:

Lp.

Spłata [rok/kwartał/do dnia ]

Rata do spłaty kredytu [zł]

  1.  

2020 /I kwartał/31.03.2020

62 500,00

  1.  

2020 /II kwartał/ 30.06.2020

62 500,00

  1.  

2020 /III kwartał/30.09.2020

62 500,00

  1.  

2020 /IV kwartał/31.12.2020

62 500,00

  1.  

2021 /I kwartał/31.03.2021

87 500,00

  1.  

2021 /II kwartał/30.06.2021

87 500,00

  1.  

2021 /III kwartał/30.09.2021

87 500,00

  1.  

2021 /IV kwartał/31.12.2021

87 500,00

  1.  

2022 /I kwartał/31.03.2022

62 500,00

  1.  

2022 /II kwartał/30.06.2022

62 500,00

  1.  

2022 /III kwartał/30.09.2022

62 500,00

  1.  

2022 /IV kwartał/31.12.2022

62 500,00

  1.  

2023 /I kwartał/31.03.2023

65 000,00

  1.  

2023 /II kwartał/30.06.2023

65 000,00

  1.  

2023 /III kwartał/30.09.2023

65 000,00

  1.  

2023 /IV kwartał/31.12.2023

65 000,00

  1.  

2024 /I kwartał/31.03.2024

62 500,00

  1.  

2024 /II kwartał/30.06.2024

62 500,00

  1.  

2024 /III kwartał/30.09.2024

62 500,00

  1.  

2024 /IV kwartał/31.12.2024

62 500,00

  1.  

2025 /I kwartał/31.03.2025

60 000,00

  1.  

2025 /II kwartał/30.06.2025

60 000,00

  1.  

2025 /III kwartał/30.09.2025

60 000,00

  1.  

2025 /IV kwartał/31.12.2025

60 000,00

  1.  

2026 /I kwartał/31.03.2026

60 000,00

  1.  

2026 /II kwartał/30.06.2026

60 000,00

  1.  

2026 /III kwartał/30.09.2026

60 000,00

  1.  

2026 /IV kwartał/31.12.2026

60 000,00

  1.  

2027 /I kwartał/31.03.2027

60 000,00

  1.  

2027 /II kwartał/30.06.2027

60 000,00

  1.  

2027 /III kwartał/30.09.2027

60 000,00

  1.  

2027 /IV kwartał/31.12.2027

60 000,00

  1.  

2028 /I kwartał/31.03.2028

60 000,00

  1.  

2028 /II kwartał/30.06.2028

60 000,00

  1.  

2028 /III kwartał/30.09.2028

60 000,00

  1.  

2028 /IV kwartał/31.12.2028

60 000,00

  1.  

2029 /I kwartał/31.03.2029

60 000,00

  1.  

2029 /II kwartał/30.06.2029

60 000,00

  1.  

2029 /III kwartał/30.09.2029

60 000,00

  1.  

2029 /IV kwartał/31.12.2029

60 000,00

  1.  

2030 /I kwartał/31.03.2030

60 000,00

  1.  

2030 /II kwartał/30.06.2030

60 000,00

  1.  

2030 /III kwartał/30.09.2030

60 000,00

  1.  

2030 /IV kwartał/31.12.2030

60 000,00

  1.  

2031 /I kwartał/31.03.2031

175 000,00

  1.  

2031 /II kwartał/30.06.2031

175 000,00

  1.  

2031 /III kwartał/30.09.2031

175 000,00

  1.  

2031 /IV kwartał/31.12.2031

175 000,00

  1.  

2032 /I kwartał/31.03.2032

175 000,00

  1.  

2032 /II kwartał/30.06.2032

175 000,00

  1.  

2032 /III kwartał/30.09.2032

175 000,00

  1.  

2032 /IV kwartał/31.12.2032

175 000,00

Łączny kredyt

4 200 000,00

3.5. W przypadku gdy jednostka udzielająca kredytu będzie wymagała jego zabezpieczenia – zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.

3.6. Oprocentowanie kredytu: zmienne uzależnione od stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki oraz stałej marży Wykonawcy w trakcie trwania umowy.

3.7. Marża zaoferowana przez Wykonawcę będzie zawierała wszystkie koszty jakie ponosi Wykonawca w związku z kredytem, w tym z uruchomieniem kredytu, zabezpieczeniem jego spłaty oraz obsługą kredytu w całym okresie kredytowania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji za udzielenie kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji za aneksowanie umowy oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu.

3.8. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu Wykonawca naliczy odsetki tylko do momentu spłaty kredytu.

3.9. Na wniosek Zamawiającego dopuszcza się zmianę harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.

3.10. Na wniosek Zamawiającego jednostka udzielająca kredytu dopuszcza wcześniejszą spłatę kredytu bez naliczania dodatkowych prowizji i marży.

3.11. Termin uruchomienia kredytu jednorazowo w dniu 06 grudnia 2019 r.

3.12. Do obliczenia oprocentowania kredytu należy przyjąć liczbę dni w roku 365.

3.13. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia Zamawiającemu projektu umowy w wersji papierowej i na elektronicznym nośniku informacji. Projekt umowy musi być zgodny z warunkami określonymi w SIWZ oraz musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej.

3.14. Sytuację finansową Gminy Czarna Dąbrówka przedstawiają sprawozdania budżetowe Gminy Czarna Dąbrówka, które stanowią załączniki nr 4-18 do SIWZ.

 

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wymagany termin wykonania zamówienia tj. udzielenie kredytu w dniu 06 grudnia 2019r. oraz spłata kredytu od m-ca marca 2020 r. do dnia 31 grudnia 2032 r.

 

8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.

Zamawiający nie wymaga od wykonawców wniesienia wadium.

9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

9.1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

9.2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

9.3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

10.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zawartość oferty i sposób jej sporządzenia musi być zgodny ze wszystkimi postanowieniami niniejszej SIWZ.

10.2. Oferta musi być przygotowana w języku polskim, na maszynie, komputerze lub ręcznie nieścieralnym atramentem.

10.3. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty w postaci elektronicznej.

10.4. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca.

10.5. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

10.6. Oferta oraz załączniki do niej, wymagają podpisu osób uprawnionych.

10.7. Zaleca się spięcie wszystkich stron oferty w sposób trwały, uniemożliwiający dekompletacje bez widocznych śladów naruszeń.

10.8. Oferta i dokumenty stanowiące załączniki do oferty nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego, chyba, że oferta zostanie wycofana przed upływem terminu składania ofert lub ustawa PZP stanowi inaczej (np. oferta złożona po upływie terminu składania ofert).

10.9. Zapisane strony oferty zaleca się kolejno ponumerować, a łączną ilość stron należy wpisać do formularza ofertowego.

10.10. Oferta oraz załączniki do oferty muszą byś podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników należy do oferty dołączy oryginał pełnomocnictwa lub uwierzytelnioną notarialnie kopię.

10.11. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej (konsorcja, spółki cywilne)

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2) Nazwy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia muszą zostać wskazane w ofercie.

3) Przy złożeniu oferty wspólnej wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pisemne pełnomocnictwo lub pełnomocnictwa winny być dołączone do oferty, w oryginale lub uwierzytelnionej notarialnie kopii. Niezłożenie pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo wadliwe podlega uzupełnieniu w trybie art. 26 ust. 3a ustawy PZP.

4) Oferta składana w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o umowę spółki cywilnej stanowi ofertę wspólną. Do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo(a) udzielone przez wszystkich wspólników dla jednego ze wspólników lub dla osoby trzeciej, upoważniającej osobę umocowaną do działania w imieniu i na rzecz wszystkich wspólników spółki w zakresie, o którym mowa powyżej. Jeżeli to upoważnienie wynika z umowy spółki cywilnej, to do oferty zamiast pełnomocnictwa można załączyć tę umowę w oryginale lub jej kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem lub jej kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników.

5) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.

6) Wykonawca składający ofertę wspólną, nie może złożyć w jednym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego odrębnej oferty własnej lub drugiej oferty wspólnie z innymi Wykonawcami.

7) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy - dla Zamawiającego nie są ważne w tym zakresie wzajemne uregulowania umowne (np. umowa konsorcjum lub spółki cywilnej) pomiędzy Wykonawcami. Zamawiający może żądać wykonania zamówienia w całości od któregokolwiek z Wykonawców, od kilku lub od wszystkich łącznie, niezależnie od postanowień umowy wewnętrznej (np. umowy konsorcjum lub spółki cywilnej) zawartej przez Wykonawców.

8) Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawców składających ofertę wspólną, aby przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru ich oferty, jako najkorzystniejszej) złożyli Zamawiającemu umowę konsorcjum.

11. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT.

11.1. Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w zaklejonej, nieprzezroczystej kopercie w sekretariacie (pokój nr 6) Gminy Czarna Dąbrówka, ul. Gdańska 5, do dnia 22 listopada 2019 r. do godziny 1000

11.2. Na kopercie należy oznaczyć nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczyć adres siedziby zamawiającego wg poniższego wzoru:

Gmina Czarna Dąbrówka

ul. Gdańska 5

77-116 Czarna Dąbrówka

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”

„Nie otwierać przed dniem 22 listopada 2019 r. do godz. 1030

 

11.3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22 listopada 2019 o godz. 10 30 (w sali narad pokój nr 6) w budynku Urzędu Gminy Czarna Dąbrówka, ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka.

11.4. Otwarcie ofert jest jawne.

11.5. Bezpośrednio przed otwarciem ofert podana zostanie kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

11.6. Podczas otwarcia ofert podane zostaną nazwy i adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

11.7. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące:

1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

11.8. Wykonawca może zmienić lub wycofać ofertę przed upływem terminu do składania ofert. Zmiany należy złożyć według takich samych zasad jak składana oferta, z dopiskiem „ZMIANA”, a w przypadku wycofania oferty należy złożyć do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pisemne powiadomienie o wycofaniu oferty.

11.9. Zamawiający niezwłocznie zwróci ofertę, która została złożona po terminie.

16. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY.

16.1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy na warunkach określonych w SIWZ.

16.2. Zamawiający na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje następujące warunki dokonania zmian postanowień niniejszej umowy:

1) zmiana harmonogramu spłaty kredytu spowodowana sytuacją ekonomiczną Zamawiającego,

2) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku, gdy zmiana wynika:

a) ze zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia lub SIWZ,

b) z zaistnienia siły wyższej.

16.3 . Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy PZP

 

Załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia :

1/ formularz ofertowy
2/ oświadczenie Wykonawcy

3/ lista podmiotów grupy kapitałowej/informacja o nie przynależności do grupy kapitałowej
4/ sprawozdanie budżetowe Rb-27S za 2017 rok
5/ sprawozdanie budżetowe Rb-28S za 2017 rok
6/ sprawozdanie budżetowe Rb-N za IV kw. 2017 rok
7/ sprawozdanie budżetowe Rb-NDS za 2017 rok
8/ sprawozdanie budżetowe Rb-Z za IV kw. 2017 rok
9/ sprawozdanie budżetowe Rb-27S za 2018 rok
10/ sprawozdanie budżetowe Rb-28S za 2018 rok
11/ sprawozdanie budżetowe Rb-N za IV kw. 2018 rok
12/ sprawozdanie budżetowe Rb-NDS za 2018 rok
13/ sprawozdanie budżetowe Rb-Z za IV. kw.2018 rok
14/ sprawozdanie budżetowe Rb-27S za III kwartał 2019 roku
15/ sprawozdanie budżetowe Rb-28S za III kwartał 2019 roku
16/ sprawozdanie budżetowe Rb-N za III kwartał 2019 roku
17/ sprawozdanie budżetowe Rb-NDS za III kwartał 2019 roku
18/ sprawozdanie budżetowe Rb-Z za III kwartał 2019 roku

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
    data wytworzenia informacji: 2019-11-12
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2019-11-12 15:25
Załączniki:
  • Treść SIWZ876.18kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
      data wytworzenia informacji: 2019-11-12
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-12 15:26
  • Sprawozdania finansowe 2017-20192.5MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
      data wytworzenia informacji: 2019-11-12
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-12 15:26
  • Zał. nr 1 - Oferta przetargowa23.5kB

    Metryka

    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-13 14:49
  • Zał. nr 2 - oświadczenie wykonawcy dot. spełnienia warunków udziału18.18kB

    Metryka

    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-13 14:49
  • Zał. nr 3 - oświadczenie wykonawcy dot. informacji nt. grup kapitałowych16.71kB

    Metryka

    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-13 14:49
  • Klauzula RODO386.59kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
      data wytworzenia informacji: 2019-11-12
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-13 14:49
    • zmodyfikował: Mateusz Ulenberg
      ostatnia modyfikacja: 2019-11-13 14:56
[drukuj]