Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 557894-N-2019 z dnia 2019-06-06 r. Ogłoszenie nr 540115168-N-2019 z dnia 07-06-2019 r. Ogłoszenie nr 540119801-N-2019 z dnia 13-06-2019 r. - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od czwartek 2019-06-06 godz. 22:05 do piątek 2019-06-14 godz. 12:00 wtorek 2019-06-18 godz. 12:00
Status postępowania: zakończony unieważniony
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Dostawę w formie leasingu operacyjnego (na 6 lat) z opcją wykupu nowego lub używanego autobusu turystycznego - WYJAŚNIENIA SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2019-06-13 22:05
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: 1-2/2019
Szczegółowa informacja:

Wyjaśnienia treści SIWZ

„Dostawę w formie leasingu operacyjnego (na 6 lat) z opcją wykupu
nowego lub używanego autobusu turystycznego” 

Nr sprawy 1-2/2019

Zamawiający informuje, iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania do treści SIWZ.Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), przekazuje treść pytań wraz
z wyjaśnieniami Zamawiającego.

1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zgadza się, aby integralną część Umowy leasingu stanowiła oparta o jedną, roczną, ryczałtową opłatę tabela opłat i prowizji w wysokości: 150 zł za Umowy o wartości przedmiotu leasingu powyżej 20.000 zł, 75 zł za umowy o wartości przedmiotu leasingu do 20.000 zł.Tabela opłat jest częścią OWUL – co gwarantuje Klientom niezmienność warunków przez cały okres trwania Umowy.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do umowy załącznika w postaci tabeli opłat i prowizji, po wcześniejszym jego zaakceptowaniu przez strony.

2. Wykonawca/Finansujący jako Instytucja Finansowa zgodnie z obowiązującymi przepisami jest zobligowany do przeprowadzenia analizy finansowej Podmiotu, któremu udziela finansowania wraz z dostawą przedmiotu zamówienia. Prosimy o udostępnienie dokumentów finansowych, które umożliwią przeprowadzenie takich czynności:

- bilans oraz rachunek zysków i strat za rok 2017, 2018 oraz I kwartał roku 2019

- informacji nt. ilości zatrudnionych osób.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż w ramach umowy o pracę zatrudnia 13 osób .

Zamawiający w załączeniu przekazuje bilanse za lata 2017, 2018 oraz 2019 (I kwartał).

3. Zamawiający przewidział wzór umowy. Wzór stworzony przez Zamawiającego nie reguluje jednak wszystkich kwestii związanych z prawidłowym przebiegiem umowy leasingowej, nie zapewnia prawidłowej obsługi podczas jej trwania. Proszę zatem o dopuszczenie dodatkowych dokumentów, standardowo stosowanych przez Wykonawcę - umowy leasingu. Wzór stanowiący integralną część SIWZ może przybrać postać umowy w sprawie zamówienia publicznego i mieć pierwszeństwo stosowania przed dokumentem proponowanym przez Wykonawcę w przypadku ewentualnej sprzeczności. Proszę o dopuszczenie takiego scenariusza działania.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę umowy we wskazanym zakresie.

Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż w zakresie nieuregulowanym w niniejszej umowie, zastosowanie będą miały właściwe przepisy powszechnie obowiązujące, a w szczególności przepisy ustawy Kodeks cywilny.

4. W §4 Umowy Zamawiający wskazał, iż oczekuje złożenia oferty na okres 72 miesięcy (6lat). Uprzejmie informuję, że zgodnie z naszymi procedurami jesteśmy w stanie przygotować ofertę na okres 72 miesięcy (6 lat) na stopie zmiennej lub na okres 60 miesięcy (5 lat) na stopie stałej.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazał w umowie, iż dopuszcza możliwość zastosowania oprocentowania zmiennego.

5. Z uwagi na fakt, iż przedmiot leasingu jest sprzętem używanym proszę o informację czy Zamawiający poniesie dodatkowy koszt w postaci wyceny. Wartość wyceny może zostać doliczona do ogólnej wartości oferty.

Odpowiedź Zamawiającego:

Wykonawca ma obowiązek wskazania całkowitej wartości przedmiotu zamówienia, ewentualne koszty przygotowania oferty ponosi Wykonawca.

6. W §6 ust. 2 Umowy zakłada, że Zamawiający może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym w przypadku nieprzestrzegania przez wykonawcę istotnych postanowień umowy. Uprzejmie informuję, że zapis taki jest nie do zaakceptowania przez wykonawcę zamówienia. Jest on zbyt ogólny. Zgodnie z kodeksowym ujęciem umowy leasingu, art. 7098 § 4 i 5, korzystający (zamawiający) może żądać odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy, jeżeli uprawnienie finansującego do odstąpienia wynika z przepisów prawa lub umowy ze zbywcą. Bez zgłoszenia żądania przez korzystającego finansujący nie może odstąpić od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy. W razie odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy, umowa leasingu wygasa. Finansujący może żądać od korzystającego natychmiastowego zapłacenia wszystkich przewidzianych w umowie a niezapłaconych rat, pomniejszonych o korzyści, jakie finansujący uzyskał wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i wygaśnięcia umowy leasingu oraz umowy ze zbywcą. Jedynie więc taki wariant przewidziany w kodeksie pozwala na wypowiedzenie umowy dostawcy sprzętu, a tym samym na rozwiązanie umowy leasingowej. Prosimy zatem o stosowną modyfikację w tym zakresie SIWZ i konkretne wskazanie, w jakich wypadkach Zamawiającemu przysługuje wypowiedzenie umowy z tytułu jej nieprzestrzegania.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację SIWZ w żądanym przez Wykonawcę zakresie.

7. W §7 Umowy Zamawiający opisał proces wykupu przedmiotu postępowania. Uprzejmie informuję, że opłata za wykup powinna być uiszczona wraz z ostatnią ratą leasingową na podstawie informacji wskazanej na fakturze . Zamawiający dopiero po uiszczeniu ostatniej raty otrzyma fakturę wykupową, opiewającą na kwotę wykupu, która jest potwierdzeniem przeniesienia na niego prawa własności leasingowanego dobra. Proszę o akceptację takiego scenariusza działania.

 

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązanie, jednocześnie Zamawiający dokonał zmiany warunków umowy poprzez wprowadzenie zapisów umożliwiających rozłożenie kwoty pozostałej do spłaty w formie rat.

8. Jako formę odszkodowania Zamawiający przewidział kary umowne. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o ich zmniejszenie z 0,2% na 0,02%, z 20 % na 10%, z 0,5% na 0,05%.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie przewiduje zmniejszenie kar umownych.

9. Zamawiający wprowadził kary umowne w stosunku do Wykonawcy za niewykonanie w sposób prawidłowy umowy, co powoduje brak równowagi kontraktowej między Wykonawcą, a Zamawiającym. Proszę o wprowadzenie zapisu dotyczącego karu mownych w stosunku do Zamawiającego. Zapis w obecnym brzmieniu jest nie do przyjęcia przez Wykonawcę.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie przewiduje zmiany zapisów umownychdotyczących kar umownych.

10. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wykreślenie zapisów §9 ust. 2 Umowy. Przesłanki zapisów są wysoce niekorzystne dla Wykonawcy/Finansującego i utrudniają jego udział w postępowaniu.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę wskazanych zapisów umownych.

11. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dopuszczenie złożenia oświadczenia o treści zapisu §1 ust. 3 Umowy przez Dostawcę Sprzętu.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zgodnie z § 1 ust. 3 umowy to Leasingodawcagwarantuje dostawę sprzętu zgodną z przedmiotem zamówienia i Zamawiający nie dopuszcza składania oświadczeń w tym zakresie przez osoby trzecie.

12. Uprzejmie proszę o ujednolicenie zapisów dot. okresu trwania Umowy leasingu, w §2 ust. 6 Umowy wskazano okres 60 miesięcy, natomiast w rozdziale XVII pkt. 4 widnieje okres 72 miesięcy.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż okres rat wynosi 6 lat czyli 72 miesiące.

Zamawiający w załączeniu przekazuje wzór umowy z korektą zapisów.

 

13. W §4 ust. 8 Umowy Zamawiający zastrzega możliwość rozłożenia na raty kwoty wykupu. Uprzejmie informuję, że Finansujący jest w stanie spełnić powyższy warunek, wydłuża to jednak okres trwania Umowy leasingu, zmienia jednocześnie warunki Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający zakłada wystąpienie okoliczności w których kwota wykupu może zostać rozłożona na raty, niemniej jednak nie jest to warunkiem obligatoryjnym w przedmiotowym postępowaniu.

14. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przesunięcie terminu składania ofert do dnia 19.06.2019 r. Złożenie oferty w terminie do 13.06.2019 r. nie jest możliwe przy pojawiających się wątpliwościach i konieczności uzyskania na nie odpowiedzi.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający dokona zmiany terminu składania ofert niemniej jednak termin ten zostanie zmieniony do dnia 18.06.2019 r., ze względu na fakt, że większość z zadanych pytań jest tożsama z treścią pytań, na które zamawiający odpowiadał podczas uprzednio prowadzonego postępowania w przedmiotowym zakresie, a jednocześnie nie zaszły jakiekolwiek szczególne okoliczności, które przemawiałyby za przesunięciem terminu składania ofert ponad termin ustalony do 18.06.2019 r.

15. Czy Zamawiający dopuści do postępowania autobus który zamiast podgrzewanej szyby przedniej posiada szybę z nawiewami, spełniającą tą samą funkcję co ogrzewana szyba?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie dopuści do postępowania pojazdu który zamiast podgrzewanej szyby przedniej posiada szybę z nawiewami.

16. Czy Zamawiający dopuści do postępowania autobus bez centralnego zamka sterowanego z pilota? Otwierane pilotem są tylko drzwi.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie dopuści do postępowania pojazdu bez centralnego zamka sterowanego z pilota.

Mając na uwadze powyższe odpowiedzi na zapytania do treści SIWZ, Zamawiający przedłuża termin składania ofert.

Zamawiający informuje, iż na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp, zmianie ulegną niżej wskazane zapisy SIWZ:

I. Rozdział XI Opis sposobu przygotowania oferty ust. 3 pkt. 5

WZÓR OPISANIA KOPERTY - OPAKOWANIA

Nadawca:

Nazwa i adres Wykonawcy (pieczęć).

Adresat:

GMINNE CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKA

ul. Bytowska 10, 77-116 Czarna Dąbrówka

Dostawa w formie leasingu operacyjnego (na 6 lat)z opcją wykupu nowego lub używanego autobusu turystycznego,nr 1-2/2019

NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT

14.06.2019 r. godz.12:15

UWAGA: Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia mogące wyniknąć z powodu nieprawidłowego opisania i oznakowania oferty, niezastosowania się Wykonawcy do w/opisanych zaleceń, niewłaściwego zamknięcia opakowania lub braku którejkolwiek informacji podanej w niniejszym punkcie.

 

który otrzymuje brzmienie:

WZÓR OPISANIA KOPERTY - OPAKOWANIA

Nadawca:

Nazwa i adres Wykonawcy (pieczęć).

Adresat:

GMINNE CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKA

ul. Bytowska 10, 77-116 Czarna Dąbrówka

Dostawa w formie leasingu operacyjnego (na 6 lat)z opcją wykupu nowego lub używanego autobusu turystycznego,nr 1-2/2019

NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT

18.06.2019 r. godz.12:15

UWAGA: Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia mogące wyniknąć z powodu nieprawidłowego opisania i oznakowania oferty, niezastosowania się Wykonawcy do w/opisanych zaleceń, niewłaściwego zamknięcia opakowania lub braku którejkolwiek informacji podanej w niniejszym punkcie.

II. ROZDZIAŁ XII

Miejsce oraz termin składania ofert

Pkt.2. Termin składania ofert upływa w dniu 14.06.2019 r., o godz. 12:00.

3. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania:

- niezwłocznie w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

4. Otwarcie ofert nastąpi w dni 14.06.2019 r. , o godz. 12:15 w siedzibie Zamawiającego

który otrzymuje brzmienie:

Miejsce oraz termin składania ofert

Pkt. 2. Termin składania ofert upływa w dniu 18.06.2019 r., o godz. 12:00.

3. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania:

- niezwłocznie w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

4. Otwarcie ofert nastąpi w dni 18.06.2019 r., o godz. 12:15w siedzibie Zamawiającego

Zamawiający wskazuje, iż niniejsze wyjaśnienia SIWZ stanowią integralną część SIWZ i powodują zmianę ogłoszenia o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

Zamawiający w załączeniu przekazuje ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
    data wytworzenia informacji: 2019-06-13
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2019-06-13 22:03
  • zmodyfikował: Mateusz Ulenberg
    ostatnia modyfikacja: 2019-06-13 22:09
Załączniki:
  • Treść wyjaśnień do SIWZ wraz ze zmianą SIWZ346.35kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-06-13
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-06-13 22:06
    • zmodyfikował: Mateusz Ulenberg
      ostatnia modyfikacja: 2019-06-13 23:25
  • Wzór umowy 365.07kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-06-13
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-06-13 22:06
    • zmodyfikował: Mateusz Ulenberg
      ostatnia modyfikacja: 2019-06-13 23:26
  • Bilans zamawiającego2.8MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-06-13
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-06-13 22:06
[drukuj]