Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 599705-N-2017 z dnia 2017-10-10 r. GPI.271.10.2017.CP Ogłoszenie nr 500044248-N-2017 z dnia 17-10-2017 r. - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od wtorek 2017-10-10 godz. 15:20 do środa 2017-10-18 godz. 10:00 poniedziałek 2017-10-23 godz. 10:00
Status postępowania: zakończony unieważniony
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Modernizacja oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie gminy Czarna Dąbrówka - SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2017-10-10 23:50
Typ zdarzenia: ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Oznaczenie: GPI.271.10.2017.CP
Szczegółowa informacja:

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

w przetargu nieograniczonym pn.:

„Modernizacja oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie gminy Czarna Dąbrówka”

o wartości poniżej 209 000 euro

                     

Znak sprawy GPI.271.10.2017.CP

 

1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Gmina Czarna Dąbrówka

ul. Gdańska 5

77-116 Czarna Dąbrówka

faks. 59/821-26-44

             e-mail: gmina@czarnadabrowka.pl lub zamowienia.publiczne@czarnadabrowka.pl

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

2.1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020, zwanej dalej p.z.p. lub „Ustawą PZP"), a także z wydanymi na podstawie niniejszej ustawy rozporządzeń wykonawczych.

2.2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p.

2.3. Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust.1 oraz art. 39-46 p.z.p.

2.4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej „SIWZ” lub „specyfikacją”), zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp. 

 

3.  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1. Rodzaj zamówienia publicznego: dostawa

Kody CPV dotyczące zamówienia:

Główny kod:

- 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe

Dodatkowe kody:

- 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego,

- 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych,

- 45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego,

- 71355200-3 Wykonywanie badań.

 

3.2. Przedmiotem zamówienia jest wymiana 551 nieefektywnych i energochłonnych opraw oświetleniowych  na energooszczędne oprawy typu LED i wysięgników w ilości 467 szt. wraz z zastosowaniem autonomicznej redukcji mocy w oprawach, zlokalizowanych w ciągach komunikacyjnych i na ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych na terenie gminy Czarna Dąbrówka.

Zakres zadania przewiduje: roboty elektroenergetyczne demontażowe opraw i wysięgników, roboty elektroenergetyczne montażowe opraw i wysięgników, prace pomiarowe i regulacyjne. Zakres prac obejmuje również wymianę przewodów zasilających oprawę, zabezpieczenia wraz z zaciskami na liniach napowietrznych dla opraw oświetleniowych. Zakres inwestycji nie obejmuje wymiany słupów lub linii napowietrznych oraz kablowych oświetleniowych. Po zakończeniu montażu należy wykonać pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej  dla słupów kablowych, a także pomiary fotometryczne.

3.3. Przedmiot zamówienia opisuje się za pomocą następujących dokumentów w podanej kolejno hierarchii ich ważności :

  • Specyfikacja istotnych warunków zamówienia;
  • Dokumentacja techniczna (Zał. nr 10 do SIWZ)
  • Specyfikacja techniczna materiałów i dostaw (Zał. nr 11 do SIWZ);
  • Audyt oświetlenia ulicznego (Zał. nr 12 do SIWZ);
  • Formularz kalkulacji ceny (w formie pomocniczej – dla ułatwienia kalkulacji ceny oferty- zał. nr 13 do SIWZ).

 

3.4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

  • montaż 39 liczników czasu pracy we wszystkich szafkach oświetleniowych,
  • wymianę opraw oświetleniowych i wysięgników,
  • wymianę przewodów do opraw, zabezpieczeń i zacisków na liniach napowietrznych,
  • wykonanie kompensacji mocy biernej (kompensacja może być wykonana grupowo w szafce oświetleniowej dla ustalonego schematu sieci oświetleniowej zasilanej z danej szafki lub indywidualnie poprzez montaż kompensatorów dla każdej oprawy). Współczynnik mocy tgφ pobieranej energii elektrycznej dla zmodernizowanej sieci oświetleniowej w całym okresie świecenia ma być zgodny z wymogami operatora sieci dystrybucyjnej w celu nie przekraczania ponad umownego poboru energii biernej;
  • wymianę przewodów w słupach kablowych,
  • przekazanie zdemontowanego  materiału do utylizacji lub do właściciela w zależności od decyzji właściciela zdemontowanego majątku,
  • wykonanie pomiarów skuteczności ochrony przeciwporażeniowej dla słupów kablowych,
  • wykonanie pomiarów fotometrycznych po modernizacji  przed i po redukcji mocy w oprawach dla przęseł charakterystycznych, dla których wykonano obliczenia fotometryczne w dokumentacji projektowej,
  • dostawę oprogramowania wraz z niezbędnym osprzętem pozwalającym na samodzielną zmianę przez konserwatora oświetlenia parametrów poziomów redukcji mocy w oprawach,
  • wykonanie dokumentacji powykonawczej.

 

Przeznaczono do wymiany 551 opraw oświetleniowych. Łączna moc znamionowa opraw po ich wymianie nie może przekraczać 31,21 kW. Do zabudowy należy przewidzieć oprawy drogowe, określone w miejscowościach w załączniku nr 1 do dokumentacji technicznej.

Dopuszcza się zastosowanie opraw równoważnych pod następującymi warunkami:

  • Zastosowane oprawy równoważne, muszą spełniać założone warunki oświetleniowe (klasy dróg i sytuacje obliczeniowe zawarte w zał. 5 do dokumentacji technicznej określone dla poszczególnych dróg  w załączniku nr 1 do dokumentacji technicznej);
  • Zastosowane urządzenia oświetleniowe nie mogą przekroczyć 31,21 kW łącznej mocy zainstalowanej.

 

3.5. Zastosowane oprawy równoważne muszą spełniać wymagania:

  • II klasa ochronności przeciwporażeniowej.
  • Temperatura barwowa źródeł światła nie więcej niż 4300K
  • Wskaźnik oddawania barw Ra ≥ 70.
  • Wytrzymałość udarowa opraw ≥ 4 kV.
  • Stopień ochrony IK min 08 dla oprawy (w tym klosza).
  • Stopień szczelności oprawy min IP 65.
  • Obudowa wykonana z odlewu aluminiowego, malowanego proszkowo na kolor szary.  W przypadku opraw parkowych dopuszcza się kolor czarny.
  • minimum utrzymania 80 % nominalnego strumienia świetlnego po 60 000 h, ze względu na konieczność utrzymania oszczędności zużycia energii elektrycznej na założonym poziomie nie ma możliwości stosowania w oprawach układu automatycznej redukcji ubytku strumienia świetlnego (bilans mocy opraw musi być stały w czasie trwałości projektu);
  • Klosz wykonany ze szkła dla opraw drogowych lub poliwęglanu odpornego na UV dla opraw parkowych
  • Prąd zasilania diod LED nie większy niż 700 mA.
  • Oprawa musi posiadać deklarację własności użytkowych pozwalającą na umieszczenie przez producenta znaku CE lub równoważny oraz być dopuszczona do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej;
  • Oprawa musi posiadać certyfikat ENEC lub równoważny [przy czym, aby certyfikat był uznany za równoważny musi:

a) być nadany przez niezależne laboratorium badawcze, posiadające akredytację na terenie Unii Europejskiej;

b) i zarazem potwierdzać wykonanie zgodnie ze wszystkimi normami (standardami), które potwierdza certyfikat ENEC.

  • Regulacja kąta oprawy nie mniej niż zakres -10º +10º.
  • Możliwość zaprogramowania autonomicznej redukcji strumienia świetlnego opraw w godzinach nocnych do 3 poziomów redukcji.

Oprawy oświetleniowe przed montażem należy zaprogramować na redukcję mocy w godzinach od 23:00 – 5:00 do wielkości 70% wartości znamionowej.

 

UWAGA: Do formularza oferty należy dołączyć załącznik nr 1 do oferty- tabelaryczny wykaz opraw, w którym należy podać: rodzaj oferowanej oprawy LED (zgodną z warunkami opisanymi w SIWZ), klasę oświetleniową dla jezdni po redukcji oraz poziom zastosowanej redukcji [%], klasę oświetleniową dla chodnika po redukcji oraz poziom zastosowanej redukcji [%]; moc oprawy LED oraz moc oprawy LED po redukcji. Dane podane w załączniku nr 1 do formularza oferty muszą spełniać warunki określone w SIWZ, w przeciwnym wypadku oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SIWZ.

 

3.6. Do obowiązków Wykonawcy należy osiąganie efektu ekologicznego:

- zużycie energii po wykonaniu modernizacji ma wynieść nie więcej niż 112 434 kWh rocznie;

- ograniczenie emisji CO2 o nie mniej niż 73,9 [Mg/rok], co oznacza zmniejszenie emisji CO2 o nie mniej niż  44,6 %, czego potwierdzeniem będzie sporządzany raport (Wg wzoru w zał. do umowy) za każdy rok działania zmodernizowanego oświetlenia ulicznego, począwszy od raportu za 2018 r do roku 2023 r.

 

3.7. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do realizacji zamówienia jakie zamierza wbudować Wykonawca musza być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji i odpowiadać:

  • wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 – ustawy Prawo budowlane,
  • wymaganiom określonym w dokumentacji technicznej oraz niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.

3.8. Przy sporządzaniu kalkulacji ceny oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją  przedmiotu zamówienia, opisanego w SIWZ obejmujące również.:

  1. urządzenie i utrzymywanie terenu wykonywania prac dotyczących instalacji przedmiotu dostawy;
  2. montaż liczników czasu pracy we wszystkich szafkach oświetleniowych w celu ustalenia czasu świecenia opraw, które posłużą do weryfikacji celu projektu czyli zmniejszenia zużycia energii elektrycznej i ograniczenia emisji CO2;
  3. zapewnienie dozoru terenu wykonywania prac dotyczących instalacji przedmiotu dostawy, w tym wbudowanych urządzeń i materiałów do dnia odbioru końcowego, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, utrzymanie terenu wykonywania prac dotyczących instalacji przedmiotu dostawy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz ostatecznego uporządkowania tego terenu i przekazania go Zamawiającemu w terminie - na odbiór końcowy;
  4. demontaż, naprawa i montaż m.in. tymczasowych obiektów i elementów zagospodarowania terenu - o ile zajdzie taka konieczność;
  5. zapewnienie płynnej komunikacji osobom trzecim korzystającym z ciągów komunikacyjnych (przejść) objętych terenem wykonywania prac dotyczących instalacji przedmiotu dostawy (np. poprzez wykonanie obejść dla miejsc wyłączonych z ruchu na czas prowadzenia prac);
  6. przeprowadzenie badań - wykonawca przed rozpoczęciem montażu jest zobowiązany do przeprowadzenia badań przy użyciu analizatora sieci losowo wybranej oprawy z każdego typu oraz mocy;
  7. uzyskanie stosownych dokumentów wymaganych obowiązującymi  przepisami  potwierdzających wymaganą jakość robót, wbudowanych zgodnie z dokumentacją techniczną wyrobów budowlanych i urządzeń;
  8. koszty dopuszczenia do prac na sieci elektroenergetycznej Energa Operator i ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. wraz  z kosztami wyłączenia energii – o ile zajdzie taka konieczność;
  9. dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii itp. niezbędnych do wykonania  kompletnego dzieła i przekazania go do użytku;
  10. zakup i transport materiałów, urządzeń do obiektu objętego terenem   wykonywania prac dotyczących instalacji przedmiotu dostawy wraz z  ich  transportem wewnętrznym;
  11. inne prace (m.in. tymczasowe, towarzyszące i pomocnicze), których wykonanie może okazać się  niezbędne w celu wykonania robót podstawowych w zakresie uprawniającym do uznania przedmiot zamówienia za kompletne dzieło; uporządkowania terenu po przeprowadzonym montażu;
  12. umożliwienie wstępu na teren wykonywania prac pracownikom organu nadzoru budowlanego i jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego.

3.9. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca musi dostarczyć Zamawiającemu dokumenty wymienione pkt. 6.4 SIWZ.

3.10. W przypadku użycia w załącznikach do niniejszej SIWZ nazw materiałów, producentów czy znaków towarowych należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ i jej załącznikach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać (udowodnić) w ofercie, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

We wszystkich zapisach SIWZ oraz jej załącznikach, w których zamawiający odwołuje się do norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.  

W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych producentów, należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia o co najmniej takich samych parametrach. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów są co najmniej takie same jak produktów opisanych w SIWZ. W przypadku zaoferowania rozwiązania równoważnego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać równoważność zastosowanych rozwiązań.

 

3.11. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów i montażem urządzeń zobowiązany jest każdorazowo do składania tzw. wniosku materiałowego (wraz z wymaganymi certyfikatami na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatami zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane lub aprobatę techniczną itp.) Zamawiającemu do zatwierdzenia. 

3.12. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane dostawy stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres minimum 60 miesięcy, licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Gwarancja stanowi kryterium oceny ofert.

 

3.13. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy dokumentu świadczącego o posiadaniu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem umowy na sumę gwarancyjną  co najmniej: 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych)

3.14. Ustalenia ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia:

a) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

b) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 

c) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.   

d) Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

e) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP.

f) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

g) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.

h) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wymagany termin wykonania (realizacji) przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do 20.12.2017 r.

PEŁNA TREŚĆ SIWZ DO POBRANIA PONIŻEJ

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
    data wytworzenia informacji: 2017-10-10
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2017-10-10 15:26
Załączniki:
  • SIWZ - pełna treść552.53kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 1 - Formularz oferty118.71kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 2 - oświadczenie105.48kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 3 - wykaz dostaw101.6kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 4 - wykaz osób101.8kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 5 - lista podmiotów101.83kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 6 - zobowiązanie innych podmiotów100.54kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 7- Wzór umowy163.62kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 8 - oświadczenie o braku wyroku94.29kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 9 - oświadczenie o niezaleganiu z pł. podatków94.03kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 10 - Dokumentacja techniczna4.8MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 11 - Specyfikacja techniczna materiałów i dostaw605.53kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 12 - Audyt oświetlenia ulicznego2.8MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
  • Zał. nr 13 - Formularz kalkulacji ceny213.3kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Papuga
      data wytworzenia informacji: 2017-10-10
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2017-10-10 15:33
[drukuj]