Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 2020-OJS109-263944-pl opubl. dnia 08.06.2020 r. Ogłoszenie nr 2020-OJS109-263944-pl opubl. dnia 21.07.2020 r. GPI.271.10.2020 - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od poniedziałek 2020-06-08 do wtorek 2020-07-28 godz. 10:00 czwartek 2020-08-06 godz. 10:30 poniedziałek 2020-08-17 godz. 10:00
Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych, kotłów na biomasę oraz pomp ciepła na terenie Gminy Czarna Dąbrówka - WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2020-07-17 15:55
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: GPI.271.10.2020
Szczegółowa informacja:

Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych, kotłów
na biomasę oraz pomp ciepła na terenie Gminy Czarna Dąbrówka

A. Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający: Gmina Czarna Dąbrówka, ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka, przekazuje treść zapytań dotyczących Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), wraz z udzielonymi odpowiedziami .

Zestaw pytań :

1. Prosimy o potwierdzenie, że obiekty, dla których będą montowane instalacje, nie są zabytkami, ani nie leżą pod ochroną konserwatorską.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

2. Prosimy o informacje na jakim etapie postępowania lub inwestycji Wykonawca powinien przedstawić Zamawiającemu potwierdzenie dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę oraz jakie dokumenty będą wymagane.

Odpowiedź:

Obowiązkiem wykonawcy jest przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy. Zamawiający nie stawia żadnych dodatkowych wymogów w tym zakresie.

3. Czy Zamawiający akceptuje fakt obciążenia kosztami niezasadnego wezwania serwisu w sytuacji, w której zgłoszenie serwisowe nie obejmowało elementów instalacji zamontowanej przez Wykonawcę? Wykonawcy niejednokrotnie spotykają się z sytuacją, w której wezwania serwisowe nie obejmują uszkodzeń związanych z wykonywaną instalacją, a zgłoszeniu podlegają wady instalacji nieobjętych zamówieniem, należących do beneficjenta. Zwracamy się z prośbą o uwzględnienie we wzorze umowy zapisu o możliwości obciążenia Zamawiającego odpowiedzialnością za niezasadne wykonanie serwisu w przypadku zgłoszenia wady niewykonanej przez Wykonawcę instalacji.

Odpowiedź:

Zamawiający wezwie Wykonawcę do przeglądu „na żądanie” każdorazowo po stwierdzeniu nieprawidłowości. W sytuacji bezzasadnego wezwania serwisu koszty te ponosił będzie Użytkownik. Po stronie Wykonawcy jest uzasadnienie, że wezwanie serwisu było bezzasadne. Wykonawca powinien wykonywać czynności serwisowe w obecności mieszkańca, który zgłaszał usterkę lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca ma obowiązek sporządzić szczegółowy protokół z przebiegu czynności serwisowych wykonanych w czasie wizyty oraz dokumentację fotograficzną. Protokół z czynności serwisowych powinien podpisać mieszkaniec lub inna osoba przez niego upoważniona.

4. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie możliwości złożenia ryczałtowej kalkulacji kosztów usunięcia najczęściej występujących usterek lub wad nieobjętych rękojmią lub gwarancją. Przyjęcie takiego rozwiązania w znaczący sposób obniży potencjalne koszty naprawy pozagwarancyjnej, z uwagi na brak konieczności uwzględnienia w kalkulacji kosztów dwukrotnego przejazdu na miejsce usterki, jednocześnie przyspieszając proces naprawy – serwisanci przystępują od razu do analizy uszkodzeń, nie wyceniając usterek.

Odpowiedź:

Zamawiający pozostawia zapisy umowy bez zmian. Kwestie uzgodnienia kosztów napraw nieobjętych gwarancją leżą poza niniejszym postępowaniem. Za zgodą Zamawiającego po zakończeniu realizacji zadania Wykonawca może opracować informację dotyczącą kosztów usunięcia najczęściej występujących usterek lub wad nie objętych gwarancją lub rękojmią oraz ryczałtowych kosztów ich usuwania.

5. Prosimy o potwierdzenie, że po stronie Wykonawcy leży obowiązek wystawienia faktury za wykonane prace zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

6. Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia zakresu zamówienia? Na jakim etapie inwestycji będzie taka informacja potwierdzona?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że z uwagi na dużą ilość odbiorców końcowych projektu mogą się zdarzyć przypadki rezygnacji uczestników z udziału w projekcie ( np. utrata uregulowanego stanu prawnego budynku, utrata możliwości finansowania wkładu własnego przez mieszkańca itp. ) Zmiany listy uczestników mogą mieć miejsce na każdym etapie realizacji projektu. Zamawiający będzie niezwłocznie informował Wykonawcę o zmianach i będzie dążył do uzupełnienia listy uczestników w trybie naboru uzupełniającego.

7. Prosimy o potwierdzenie, że rękojmia wynosi 5 lat.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

1. Czy wobec wielkości zadania i objętego Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i wprowadzenia przez Zamawiającego wysokich warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, określonych w SIWZ Zamawiający wprowadzi fakultatywną przesłankę wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy p.z.p? Jeżeli tak, to czy, w świetle wprowadzenia przez Zamawiającego przesłanki wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy p.z.p., Wykonawca, który został wykluczony z postępowania z powodu zawinionego poważnego naruszenia obowiązków zawodowych w innym postępowaniu prawomocnym wyrokiem sądu powinien odpowiedzieć twierdząco na pytanie JEDZ „Czy wykonawca jest winien poważnego wykroczenia zawodowego?” oraz proszę o wyjaśnienie, czy w świetle pozostałych zapisów Specyfikacji wykluczeniu podlega Wykonawca, który uzyskał zamówienie na podstawie przepisów ustawy, a następnie Zamawiający odstąpił od umowy o realizację przedmiotowego

zamówienia na podstawie takich okoliczności, że Wykonawca nie rozpoczął prac lub przerwał prace i nie wznowił ich mimo wezwań Zamawiającego, a naruszenie obowiązków zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu?

Odpowiedź:

Zamawiający przewidział w SIWZ fakultatywną przesłankę wykluczenia, o której mowa w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp. Ponadto, Zamawiający informuje, iż ocena podstaw wykluczenia odbywa się na etapie oceny i badania ofert. Zamawiający nie dokonuje przed terminem składania ofert oceny konkretnego stanu faktycznego z puntu widzenia spełniania podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu. Obowiązkiem wykonawcy jest przekazanie w JEDZ informacji zgodnie ze stanem faktycznym.

2. Czy Wykonawca, który został wykluczony z postępowania z powodów określonych w art. 24 ust. 1 pkt 16 i 17p.z.p. prawomocnym wyrokiem sądu powinien odpowiedzieć twierdząco na pytanie JEDZ „Czy wykonawca znalazł się w jednej z poniższych sytuacji:

a) był winny poważnego wprowadzenia w błąd przy dostarczaniu informacji wymaganych do weryfikacji braku podstaw wykluczenia lub do weryfikacji spełnienia kryteriów kwalifikacji;

b) zataił te informacje;

c) nie był w stanie niezwłocznie przedstawić dokumentów potwierdzających wymaganych przez instytucję zamawiającą lub podmiot zamawiający; oraz

d) przedsięwziął kroki, aby w bezprawny sposób wpłynąć na proces podejmowania decyzji przez instytucję zamawiającą lub podmiot zamawiający, pozyskać informacje poufne, które mogą dać mu nienależną przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub wskutek zaniedbania przedstawić wprowadzające w błąd informacje, które mogą mieć istotny wpływ na decyzje w sprawie wykluczenia, kwalifikacji lub udzielenia zamówienia?”?

Odpowiedź:

Ocena podstaw wykluczenia odbywa się na etapie oceny i badania ofert. Zamawiający nie dokonuje przed terminem składania ofert oceny konkretnego stanu faktycznego z puntu widzenia spełniania podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu. Obowiązkiem wykonawcy jest przekazanie w JEDZ informacji zgodnie ze stanem faktycznym.

10. Prosimy Zamawiającego o ponowną analizę zapisów umowy dotyczących haromonogramu rzeczowo-finansowego. Wzór umowy przedstawia, iż harmonogram powinien uwzględnić planowane daty wykonania poszczególnych instalacji. Pragniemy wyjaśnić, że takie wymagania mogą powodować dużo komplikacji także po stronie Zamawiającego, ponieważ każda zmiana, w pojedynczej dostawie (także z winy Użytkownika np. nieobecność, zmiana zestawu), będzie musiała skutkować dezorganizacja całości harmonogramu i dostaw także koniecznością wprowadzania szczegółowych zmian w harmonogramie. Szczególnie odczuwalne będzie to przy skali niniejszych zamówień. Wnosimy o zniesienie wskazanego zapisu umów, tak by harmonogram określał bardziej ogólny zakres prac i był użyteczny dla każdej ze stron inwestycji. Dodatkowo bardzo trudno ustalić jest daty montaży dla całości inwestycji przy jej rozpoczęciu ze względu na dyspozycyjność Beneficjentów, a każda zmiana

burzy pozostałe ustalenia. Prosimy o zgodę na przygotowanie harmonogramu w uzgodnieniu Wykonawcy i Zamawiającego.

Odpowiedź:

Zamawiający pozostawia zapis bez zmian .

*Pytania dotyczące kolektorów słonecznych*

11. Prosimy o potwierdzenie że do obowiązków mieszkańca w zakresie montażu instalacji kolektorów słonecznych jest doprowadzenie rur ciepłej wody użytkowej, centralnego ogrzewania i zimnej wody do miejsca montażu instalacji oraz zainstalowanie podwójnego gniazda elektrycznego zabezpieczone zgodnie z przepisami oraz z poprawnie wykonanym uziemieniem.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza zakres obowiązków Właściciela/ Użytkownika instalacji kolektorów słonecznych opisany w pytaniu Wykonawcy.

12. Prosimy o doprecyzowanie czy zgodnie ze schematem podpięcie wężownicy wraz z pozostałymi elementami jak pompa, armatura, rury, jest dodatkową opcją, czyli nie prace te nie są objęte przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że podłączenie górnej wężownicy zasobnika leży po stronie Wykonawcy, zaś zakup zestawu pompowego (pompa ładująca wraz z osprzętem) do podłączenia wężownicy w zasobniku cwu z drugiego źródła ciepła, spoczywa na Właścicielu/Użytkowniku budynku.

13. Prosimy o podanie ilości instalacji kolektorów słonecznych wymaganych do podłączenia do monitoringu.

Odpowiedź:

W każdej instalacji ma być możliwość podłączenia jej do monitoringu. W związku z tym należy przyjąć, że wszystkie instalacje będą podłączone do monitoringu.

14. Prosimy o potwierdzenie, że zapewnienie odpowiedniego dostępu sieci Internetowej dla podłączenia instalacji kolektorów słonecznych do monitoringu, leży po stronie Mieszkańca.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

15. Prosimy o potwierdzenie, że montaż i dostawa grzałki dla instalacji solarnych nie jest objęty przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

16. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga reduktora ciśnienia w każdej instalacji.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

17. Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli sterownik solarny ma wbudowaną pamięć nie ma obowiązku montowania dodatkowej kastry pamięci SD lub micro SD.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wymaga kart SD pod warunkiem, jeżeli sterownik ma wbudowaną pamięć i potrafi liczyć uzyskaną energię w okresie 5 lat

18. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku montażu instalacji na gruncie to po stronie Beneficjenta leży przygotowanie podłoża, wykopy i obciążenia dla konstrukcji zgodnie z zaleceniami Wykonawcy.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

19. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie systemowego rurociągu solarnego z rurą przewodową ze stali nierdzewnej DN16 w izolacji PES o grubości min. 13 mm oraz parametrem lambda 0,035 W/(mK) w temp 0°C oraz wytrzymałości temperaturowej 150stC, zabezpieczonej w specjalnym płaczu ochronnym chroniącym przed UV oraz zgrzewanej na każdym końcu termo kurczem zabezpieczającym przed dostawaniem się wilgoci.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza jako równoważne powyższe rozwiązanie.

20. Prosimy o potwierdzenie, że w razie konieczności poprowadzenia instalacji w kanale wentylacyjnym uzyskanie opinii kominiarskiej leży po stronie Beneficjenta.

Odpowiedź:

Uzyskanie pozytywnej opinii jest po stronie Właściciela budynku.

21. Prosimy o informacje przy jakiej różnicy temperatur została określona minimalna moc kolektora słonecznego opisana w pliku pn.: Projekt budowlano-wykonawczy.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga minimalnej mocy kolektora słonecznego podanej w tabeli w pkt. 6.1 w Projekcie budowlano-wykonawczym – liczonej dla różnicy temperatur ϑm – ϑa wynoszącej 10K, liczonej wg normy ISO 9806 lub EN 12975-2 lub równoważnej.

*Pytania dotyczące instalacji fotowoltaicznych*

22. Prosimy o potwierdzenie, że w razie konieczności poprowadzenia instalacji w kanale wentylacyjnym uzyskanie opinii kominiarskiej leży po stronie Beneficjenta.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

23. Po czyjej stronie leży koszt wykonania instalacji odgromowej dla instalacji fotowoltaicznych w razie konieczności?

Odpowiedź:

Po stronie Beneficjenta.

24. Prosimy o potwierdzenie, ze zapewnienie dostępu do sieci Internetowej leży po stronie Beneficjenta oraz, że w przypadku słabego zasięgu sieci jego wzmocnienie również stanowi obowiązek Beneficjenta.

Odpowiedź:

Dostęp do Internetu oraz jego wzmocnienie w razie konieczności leży po stronie Mieszkańca.

25. Prosimy o informację kto ponosi koszty wykonania analizy ryzyka dla instalacji odgromowej, w przypadku montażu instalacji fotowoltaicznej.

Odpowiedź:

Koszt ten w przypadku konieczności wykonania analizy ryzyka dla instalacji odgromowej ponosi Mieszkaniec.

26. Prosimy o informację po czyjej stronie leży koszt doprowadzenia zasilania do wpięcia instalacji fotowoltaicznej?

Odpowiedź:

Koszt doprowadzenia zasilania do wpięcia instalacji fotowoltaicznej spoczywa na mieszkańcu.

27. Czy Zamawiający dopuszcza montaż mniejszej ilości modułów w przypadku gdy zostanie osiągnięta wymagana moc minimalna instalacji fotowoltaicznej?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza montaż mniejszej ilości modułów w przypadku osiągnięcia mocy minimalnej instalacji

28. Prosimy o potwierdzenie, że parametr minimalnego napięcia wejściowego w falowniku może być uznany za dolne napięcie MPPT.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

29. Prosimy o poprawę schematu dla instalacji fotowoltaicznych. Mianowicie w opisie znajduje się opis modułów monokrystalicznych o mocy 300 Wp, na schemacie znajdują się moduły polikrystaliczne. (Budynku UŻP)

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga modułów monokrystalicznych.

30. Prosimy o poprawę schematu dla instalacji fotowoltaicznych. Mianowicie w opisie znajduje się opis modułów monokrystalicznych o mocy 250 Wp, na schemacie znajdują się moduły polikrystaliczne. (budynki mieszkalne)

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga modułów monokrystalicznych.

31. W opisie instalacji fotowoltaicznych brak jest wspomnienia o optymalizatorach mocy oraz systemie ppoż. (wyłącznik podłączony do strony DC instalacji) prosimy o wyjaśnienie czy system ppoż. oraz optymalizatory mocy są objęte przedmiotem tego zadania? (instalacje fotowoltaiczne na budynkach mieszkalnych)

Odpowiedź:

System ppoż. oraz optymalizatory mocy nie są objęte przedmiotem tego zadania w przypadku instalacji na budynkach mieszkalnych/ gospodarczych/ gruntach dla mocy instalacji poniżej 6,5 kW.

32. W opisie instalacji fotowoltaicznych brak jest wspomnienia o optymalizatorach mocy oraz systemie ppoż. (wyłącznik podłączony do strony DC instalacji) prosimy o wyjaśnienie czy system ppoż. oraz optymalizatory mocy są objęte przedmiotem tego zadania? (instalacje fotowoltaiczne na budynkach użyteczności publicznej)

Odpowiedź:

Dla instalacji o mocy powyżej 6,5 kW należy zastosować zabezpieczenia zgodne z aktualnym prawem budowalnym oraz zaleceniami rzeczoznawcy ds. ppoż.

33. Prosimy o informację czy dla budynków użyteczności publicznej, ze względu na moc powyżej 6,5 kW należy wykonać projekt zatwierdzony przez rzeczoznawcą ds. ppoż.?

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

34. Prosimy o informację czy dla budynków użyteczności publicznej, ze względu na moc powyżej 6,5 kW należy wykonać system ppoż.? Jeśli tak, prosimy o opis co powinno wchodzić w skład takiego systemu.

Odpowiedź:

Instalacja fotowoltaiczna do mocy powyżej 6,5 kW musi zostać wykonana zgodnie z zaleceniami rzeczoznawcy ds. ppoż.

35. Prosimy o informację jakie urządzenie należy zastosować jako: „montaż urządzeń sterujących pracą modułów” wymienione między innymi w umowie.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza różne rozwiązania dostępne na rynku pod warunkiem spełniania warunki postępowania.

36. Prosimy o informację czy dla instalacji powyżej 15 kW wykonawca może zastosować więcej niż jedne falownik na instalację ?

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę.

37. Prosimy o dopuszczenie falownika dla instalacji powyżej 20 kW o napięciu minimalnym 180V.

Odpowiedź:

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

*Pytania dotyczące kotłów na biomasę*

38. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku kotłów na biomasę to po stronie Mieszkańca jest dostosowanie komina do potrzeb montażu kotła.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że w przypadku kotłów na biomasę to po stronie Mieszkańca jest dostosowanie komina do potrzeb montażu kotła.

39. Prosimy o informacje ile układów kotłowych wymaga zamknięcia i po czyjej stronie jest wykonanie zamknięcia układu kotłowego otwartego – Wykonawcy czy Beneficjenta?

Odpowiedź:

Zamawiający nie ma wiedzy o ilości układów wymagających zamknięcia. Dostosowanie układu do montażu kotła (w tym zamknięcie układu) leży po stronie Właściciela/Użytkownika instalacji.

40. Prosimy o potwierdzenie, że po stronie Beneficjenta jest dostosowanie przyłączenia do kotła przy kominie.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że po stronie Właściciela/Użytkownika instalacji jest dostosowanie przyłączenia do kotła przy kominie.

41. Prosimy o potwierdzenie, że dostosowanie komina dymowego, przewodu wentylacyjnego i napowietrzającego w kotłowni leży po stronie Beneficjenta.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że po stronie Właściciela/Użytkownika jest dostosowanie komina dymowego, przewodu wentylacyjnego i napowietrzającego w kotłowni do wymagań obowiązujących przepisów.

42. Prosimy o informację czy Zamawiający wymaga montażu termostatu pokojowego dla każdej lokalizacji dostawy i montażu kotła.

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że dostawa i montaż termostatu pokojowego nie jest objęty zakresem zamówienia.

43. Prosimy o podanie ilości instalacji kotłów wymaganych do podłączenia do monitoringu.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga, aby kotły posiadały możliwość podłączenia do monitoringu. Podłączenie kotła może nastąpić wyłącznie na prośbę Mieszkańca, ale nie jest objęte zakresem zamówienia. Dostęp do sieci Internetowej zapewnia Właściciel budynku.

44. Prosimy o potwierdzenie, że zapewnienie odpowiedniego dostępu sieci Internetowej dla podłączenia instalacji kotłów do monitoringu, leży po stronie Mieszkańca.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga, aby kotły posiadały możliwość podłączenia do monitoringu. Podłączenie kotła może nastąpić wyłącznie na prośbę Mieszkańca, ale nie jest objęte zakresem zamówienia. Dostęp do sieci Internetowej zapewnia Właściciel budynku. potwierdza, że doprowadzenie mediów do pomieszczenia montażu kotła leży po stronie Beneficjenta.

45. Prosimy o potwierdzenie, że doprowadzenie mediów do pomieszczenia montażu kotła leży po stronie Beneficjenta.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że doprowadzenie mediów do pomieszczenia montażu kotła leży po stronie Beneficjenta

*Pytania dotyczące pomp ciepła*

46. Prosimy o podanie ilości instalacji pomp ciepła wymaganych do podłączenia do monitoringu.

Odpowiedź:

W każdej instalacji ma być możliwość podłączenia jej do monitoringu. W związku z tym należy przyjąć, że wszystkie instalacje będą podłączone do monitoringu.

47. Prosimy o potwierdzenie, że zapewnienie odpowiedniego dostępu sieci Internetowej dla podłączenia instalacji pomp ciepła do monitoringu, leży po stronie Mieszkańca.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga, aby pompy ciepła posiadały możliwość podłączenia do monitoringu. Podłączenie pompy może nastąpić wyłącznie na prośbę Właściciela budynku, ale nie jest objęte zakresem zamówienia. Dostęp do sieci Internetowej zapewnia Właściciela budynku.

48. Prosimy o potwierdzenie, że montaż i dostawa grzałki dla instalacji pompy ciepła nie jest objęty przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga zgodnie z dokumentacją montażu grzałki do zabezpieczenia niedoboru mocy grzewczej pompy ciepła w niskim temperaturach powietrza zewnętrznego projektuje się przepływową grzałkę elektryczną o mocy minimum 2 kW do maksimum 7,5 kW zasilaną z sieci 400V/3/50Hz. Sterownik pompy ciepła steruje czasem włączenia i wyłączenia grzałki.

49. Prosimy o potwierdzenie, że wykonanie instalacji uziemiającej dla instalacji pomp ciepła leży w obowiązku Właściciela budynku u którego montowana jest dana instalacja.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że dostosowanie instalacji elektrycznej do wymagań projektu, wykonanie zabezpieczeń instalacji pompy ciepła leży po stronie Właściciela/ Użytkownika instalacji.

50. Prosimy o potwierdzenie, że obowiązkiem Beneficjenta jest Zapewnienie odbioru i odprowadzenia skroplin z pompy do kanalizacji.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że obowiązkiem Beneficjenta jest zapewnienie odbioru i odprowadzenia skroplin z pompy do kanalizacji.

51. Prosimy o potwierdzenie, że podłączenie górnej wężownicy zasobnika pompy ciepła leży po stronie Właściciela budynku, u którego montowana jest dana instalacja.

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że podłączenie górnej wężownicy zasobnika pompy ciepła leży po stronie Wykonawcy, zaś zakup zestawu pompowego (pompa ładująca wraz z osprzętem) do podłączenia wężownicy w zasobniku cwu z drugiego źródła ciepła, spoczywa na Właścicielu/Użytkowniku budynku.

52. Czy Zamawiający dopuszcza w przypadku instalacji z pompami ciepła zastosowanie rur wielowarstwowych typu PEX łączonych na zasadzie złączek zaciskowych oraz rur PP łączonych przez zgrzewanie.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie.

53. Czy dopuszcza się realizację sterowania pogodowego z modułu rozszerzającego?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza rozwiązanie sterowania pogodowego z modułu rozszerzającego.

54. Czy Zamawiający dopuści wykonanie kaskady pomp ciepła by zrealizować zapotrzebowanie mocy?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuści wykonanie kaskady pomp ciepła by zrealizować zapotrzebowanie mocy.

55. Prosimy o potwierdzenie, że doprowadzenie mediów do pomieszczenia montażu pomy ciepła leży po stronie Beneficjenta.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

56. Zal_Nr_1.2_____Opis_przedmiotu_zamowienia__Projekt_budowlano-wykonawczy__dla_zestawow_kolektorow_slonecznych__w_zakresie__czesci_2_zamowienia".

Brak opisu kolektorów słonecznych - w folderze znajduje się opis instalacji fotowoltaicznych. Prosimy o udostępnienie dokumentacji dla

zadania z kolektorami słonecznymi.

Odpowiedź:

Zgodnie z pkt. 4.3 SIWZ - Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku Nr 1.1 do SIWZ (część 1 zamówienia–kolektory słoneczne).

Na stronie Zamawiającego omyłkowo pomylono nazwy folderów.

ZAPYTANIE DO ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PN. „ Inwestycja odnawialnych źródeł energii na terenie Gmin Borzytuchom, Czarna Dąbrówka i Tuchomie”

58. według jakiej normy Zamawiający wymaga max ciśnienia akustycznego 69 dB? Wnosimy aby Zamawiający podał wartość maksymalnej mocy akustycznej w odniesieniu do podanego ciśnienia akustycznego. Czy zamawiający wymaga potwierdzenia powyższej wartości badaniami w niezależnym laboratorium czy wymagana jest tylko deklaracja producenta

Odpowiedź:

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

59. Czy Zamawiający wymaga udokumentowania parametrów pomp ciepła stosownym certyfikatem wydanym przez niezależną jednostkę?

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga udokumentowania parametrów pomp ciepła odpowiednią dokumentacją techniczną.

60. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie pomp ciepła służących do co i cwu wykonanych w technologii typu split, pozwoli to na uproszczenie instalacji i zwiększenie niezawodności systemu w okresie użytkowania. Czynnik obiegowy w pompach kompaktowych może ulec zamarznięciu i spowodować bark możliwości pracy pompy ciepła taka sytuacja nie ystępuje przy pompach w technologii split ponieważ czynnikiem jest gaz. Dodatkowo instalacja split nie zwiększa w znaczącym stopniu powierzchni instalacji i jest prostsza w użytkowaniu przez mieszkańców budynku. Dopuszczenie pomp ciepła typu split pozwoli na zwiększenie konkurencyjności bez pogorszenia właściwości urządzeni.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie.

61. Czy wyrażają Państwo zgodę na łączenie pomp w kaskady.

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na łączenie pomp w kaskady.

62. Czy dopuszczają Państwo pompy ciepła o czynniku chłodniczym R32?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza pompy ciepła z czynnikiem chłodzącym R32.

63. Proszę o potwierdzenie że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 sierpnia 2013 (poz. 926 p. 1.5), które mówi o tym, iż „przy zastosowaniu materiału izolacyjnego o innym współczynniku przewodzenia ciepła niż podany w tabeli- należy skorygować grubość warstwy izolacyjnej” Zamawiający dopuści rurę solarną z izolacją o grubości mniejszej niż 20 mm, jednak o niższym współczynniku przewodzenia ciepła wyrażonym w {W/(m ·K)} spełniającą wymagania wyżej wymienionego Rozporządzenia, pod warunkiem, że oferent przedstawi dowód obliczeniowy wykonany w oparciu o obowiązujące normy.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie.

B. Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

C. W związku z powyższym Zamawiający przedłużą termin składania i otwarcia ofert, tym samym, ulegają zmianie zapisy dotyczące terminów, określone w rozdziale 14 SIWZ, a mianowicie:

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SIWZ przed zmianą jest :

Termin składania ofert upływa w dniu 23.07.2020 r. o godz. 10:00.

 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SIWZ po zmianie jest :

Termin składania ofert upływa w dniu 28 .07.2020 r. o godz. 10:00.

 

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SIWZ przed zmianą jest :

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.07.2020 r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego:

Urząd Gminy Czarna Dąbrówka,
ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka,
Punkt obsługi interesanta (parter budynku).

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SIWZ po zmianie jest :

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.07.2020 r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego:

Urząd Gminy Czarna Dąbrówka,
ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka,
Punkt obsługi interesanta (parter budynku).

D. Powyższa zmiana treści SIWZ powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu nr 2020/S 109-263944 oraz zmiany postępowania o identyfikatorze: ae6c3302-7c0f-4407-b221-dedabb6240ce opublikowanego na https://miniportal.uzp.gov.pl

Sprostowanie zmian zostało przekazane w dniu 17.07.2020 r. do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Termin składania i otwarcia ofert został również zmieniony na miniPortalu.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż pozostała treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Ciszewska
    data wytworzenia informacji: 2020-07-17
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2020-07-17 15:55
Załączniki:
  • Wyjaśnienia do SIWZ6.3MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Ciszewska
      data wytworzenia informacji: 2020-07-17
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2020-07-17 15:56
[drukuj]