Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 621337-N-2019 z dnia 2019-11-12 r. - przetarg nieograniczony

Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - WYJAŚNIENIA DO SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2019-11-15 23:50
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: GPI.271.79.2017
Szczegółowa informacja:

Gmina Czarna Dąbrówka informuje, iż wpłynęły zapytania do prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów” , ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia nr 621337-N-2019 z dnia 12.11.2019 r.

Pytanie 1:

Prosimy o informację, czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.

Odpowiedź:

Tak , na wekslu oraz na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.

Pytanie 2:

Prosimy o informację, czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w formie aktu notarialnego zgodnie z §777 Kodeksu Postępowania Cywilnego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego?

Odpowiedź:

Zamawiający Nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., w formie aktu notarialnego.

Pytanie 3:

Prosimy o informację, czy posiadacie Państwo zobowiązania wymagalne, jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty oraz informacji o przyczynach ich powstania.

Odpowiedź:

Zamawiający Nie posiada zobowiązań wymagalnych.

Pytanie 4:

Czy Zamawiający dopuszcza następujące postanowienie w umowie kredytu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.

Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia.

Odpowiedź:

Zamawiający Nie dopuszcza do w/w postanowienia w umowie kredytowej.

Pytanie 5:

Czy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Kredytobiorca przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:

a) wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu umowy w zakresie udzielonego kredytu,

b) zmiana harmonogramu spłat kredytu w zakresie terminów płatności i wysokości rat,

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje innych zmian umowy niż określone w pkt. 16.2. SIWZ.

Pytanie 6:

Czy zmiana postanowień umowy kredytowej będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:

a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację zamówienia,

b) pogorszenia sytuacji ekonomiczno- finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie dla terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych ustawą o finansach publicznych.

Odpowiedź:

Zmiany umowy zostały określone w pkt. 16.2. SIWZ.

Pytanie 7:

Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:

a) zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,

b) zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,

c) zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

d) zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Odpowiedź:

Warunki wprowadzenia zmian do umowy zostały określone w pkt. 16.3. SIWZ.

Pytanie 8:

Prosimy o podanie ostatecznego terminu uruchomienia kredytu.

Odpowiedź:

Ostateczny termin uruchomienia kredytu: 06.12.2019 r.

Pytanie 9:

Prosimy o potwierdzenie, że jednoznacznie pozytywna opinia RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu zostanie przedstawiona najpóźniej przed podpisaniem umowy kredytowej (dotyczy sytuacji gdy Zamawiający nie posiada jeszcze opinii).

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że opinia RIO zostanie przedstawiona najpóźniej przed podpisaniem umowy kredytowej.

Pytanie 10:

Prosimy o potwierdzenie, że do wyliczenia ceny do oferty oraz do wyliczania odsetek w okresie kredytowania należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i 365 dni w roku.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza , że należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i 365 dni w roku.

Pytanie 11.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przedłużenie terminu składania ofert do 26.11.2019r.

Odpowiedź:

Zamawiający odmawia przedłużenia terminu składania ofert. Termin składania ofert do dnia 22.11.2019 r.

Pytanie 12:

Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN).

Odpowiedź:

Na rachunkach bankowych Zamawiającego Nie ciążą zajęcia egzekucyjne

Pytanie13:

Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN).

Odpowiedź:

Zamawiający Nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach.

Pytanie 14:

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 15:

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 16:

Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN).

Odpowiedź:

Nie.

Pytanie 17:

Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa).

Odpowiedź:

Tak.

Pytanie 18:

Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwawg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:

a) wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN)

Odpowiedź: 13 094 235,00 zł.

b) wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

c) wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

d) wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy z dn. 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

e) wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy z dn. 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):

Odpowiedź: 0,00 zł.

Pytanie 19:

Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:

Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?

Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?

Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).

Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.

Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długuProsimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:

- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,

- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,

- stowarzyszenia,

tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.

Odpowiedź:

Nie dotyczy.

Pytanie 20:

Prosimy o wyjaśnienie co obejmują przypadające w 2018r. i 2020r. wyłączenia z limitu spłat zobowiązań, o których mowa w art. 243 ustawy tj. wyłączenia w wys. 1.982.941,00 zł w 2018r. i 988.782,00 zł w 2020r. Bez uwzględnienia tych włączeń zostałby przekroczony wskaźnik, o którym mowa w art. 243 ustawy.

Odpowiedź:

Wyłączenia dotyczą zaciągniętych pożyczek na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków UE. Obecnie Gmina czarna Dąbrówka nie posiada w/w pożyczek.

Prosimy o dostarczenie lub zamieszczenie na BIP następujących dokumentów:

a) Zmiana do uchwały WPF na 2019 r. wraz z załącznikami jeżeli miały miejsce po 24.06.2019 r.

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

b) Zmiana do uchwały budżetowej na 2019 r. wraz z załącznikami jeżeli miały miejsce po 24.06.2019 r.

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

c) Zaświadczenie o wyborze Wójta

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

d) Uchwała Rady Gminy na zaciągnięcie kredytu

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

e) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu

f) Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

g) Zał. nr 1,2 i 3 do SIWZ w wersji edytowalnej.

Odpowiedź: Załącznik do niniejszego pisma.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
    data wytworzenia informacji: 2019-11-15
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2019-11-15 23:52
Załączniki:
  • Treść wyjaśnień do SIWZ1.8MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
      data wytworzenia informacji: 2019-11-15
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-15 23:54
  • Załączniki 10.6MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Magdalena Polańska - Gawin
      data wytworzenia informacji: 2019-11-15
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-11-15 23:54
[drukuj]