Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 542897-N-2019 z dnia 2019-04-30 r. Ogłoszenie nr 540092053-N-2019 z dnia 13-05-2019 r. - przetarg nieograniczony

Aktualny okres składania ofert: od wtorek 2019-04-30 godz. 13:50 do środa 2019-05-15 godz. 12:00 piątek 2019-05-24 godz. 12:00
Status postępowania: zakończony unieważniony
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Dostawę w formie leasingu operacyjnego (na 5 lat) z opcją wykupu nowego lub używanego autobusu turystycznego - WYJAŚNIENIA SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2019-05-21 22:53
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: 1/2019
Szczegółowa informacja:

Wyjaśnienia treści SIWZ

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na: „Dostawę w formie leasingu operacyjnego (na 5 lat) z opcją wykupu nowego lub używanego autobusu turystycznego” Nr sprawy 1/2019

Zamawiający informuje, iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania do treści SIWZ. Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), przekazuje treść pytań wraz
z wyjaśnieniami Zamawiającego.

1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zgadza się, aby integralną część Umowy leasingu stanowiła oparta o jedną, roczną, ryczałtową opłatę tabela opłat i prowizji w wysokości: 150 zł za Umowy o wartości przedmiotu leasingu powyżej 20.000 zł, 75 zł za umowy o wartości przedmiotu leasingu do 20.000 zł. Tabela opłat jest częścią OWUL – co gwarantuje Klientom niezmienność warunków przez cały okres trwania Umowy.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do umowy załącznika w postaci tabeli opłat i prowizji, po wcześniejszym jego zaakceptowaniu przez strony.

2. Wykonawca/Finansujący jako Instytucja Finansowa zgodnie z obowiązującymi przepisami jest zobligowany do przeprowadzenia analizy finansowej Podmiotu, któremu udziela finansowania wraz z dostawą przedmiotu zamówienia. Prosimy o udostępnienie dokumentów finansowych, które umożliwią przeprowadzenie takich czynności:

- bilans oraz rachunek zysków i strat za rok 2017, 2018 oraz I kwartał roku 2019

- informacji nt. ilości zatrudnionych osób.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż w ramach umowy o pracę zatrudnia 13 osób .

Zamawiający w załączeniu przekazuje bilanse za lata 2017, 2018 oraz 2019 (I kwartał).

3. Prosimy o jednoznaczne wskazanie wysokości opłaty wstępnej oraz wartości wykupu – w formularzu oferty wskazano obie wartości w wysokości 5% wartości pojazdu, natomiast w SIWZ, rozdział XVII wysokość 10%.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż wysokość opłaty wstępnej wynosi 10 % wartości pojazdu. Zamawiający
w załączeniu przekazuje aktualny formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ.

4. Zamawiający przewidział wzór umowy. Wzór stworzony przez Zamawiającego nie reguluje jednak wszystkich kwestii związanych z prawidłowym przebiegiem umowy leasingowej, nie zapewnia prawidłowej obsługi podczas jej trwania. Proszę zatem o dopuszczenie dodatkowych dokumentów, standardowo stosowanych przez Wykonawcę - umowy leasingu. Wzór stanowiący integralną część SIWZ może przybrać postać umowy w sprawie zamówienia publicznego i mieć pierwszeństwo stosowania przed dokumentem proponowanym przez Wykonawcę w przypadku ewentualnej sprzeczności. Proszę o dopuszczenie takiego scenariusza działania.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę umowy we wskazanym zakresie.

Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż w zakresie nieuregulowanym w niniejszej umowie, zastosowanie będą miały właściwe przepisy powszechnie obowiązujące, a w szczególności przepisy ustawy Kodeks cywilny.

5. W zał. Nr 1 do SIWZP Zamawiający wskazał minimalne wymagania dot. przedmiotu postępowania, tzn., autobus turystyczny nowego lub używany nie starszy niż 2018 r., natomiast w §1 Umowy wskazuje, że oczekuje Sprzętu - rok produkcji nie starszy niż 2005 r., proszę o ujednolicenie zapisów.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż zamówienie dotyczy autobusu nowego lub używanego, jednak nie starszawego niż 2018 r. Mając na względzie powyższe, Zamawiający dokonuje zmiany treści umowy we wskazanym zakresie.

6. W § 1 ust. 4 Umowy, Zamawiający zapisał, że Wykonawca przez cały okres trwania niniejszej Umowy pozostaje właścicielem przedmiotu Leasingu, a Zamawiający używa przedmiotu Leasingu. W przypadku złożenia oferty w konsorcjum z dostawcą, to ten zapis będzie nieprecyzyjnie wskazywał, że i Finansujący i dostawca będą właścicielami przedmiotu leasingu, a to nieprawda. Proszę o modyfikację zapisu.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż kwestie współpracy między podmiotami wspólnie ubiegającymi się
o udzielenie zamówienia publicznego, winny zostać uregulowane w umowie zawartej między Wykonawcami.

7. Zamawiający przewidział w §2 ust. 7 Umowy odbiór sprzętu przez Wykonawcę w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z prawa wykupu. Uprzejmie informuję, że w przypadku rezygnacji z prawa wykupu sprzętu, Zamawiający sam dostarcza sprzęt na miejsce przez wskazane przez Wykonawcę . Proszę o stosowną korektę w tym zakresie.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na proponowane rozwiązanie. Zamawiający również w tym zakresie dokonuje modyfikacji treści umowy.

8. Proszę o udzielenie informacji jakiego oprocentowania oferty oczekuje Zamawiający, tj. oprocentowania zmiennego - część odsetkowa raty leasingowej ulega obniżeniu w przypadku spadku stopy WIBOR 1M i podwyższeniu w przypadku wzrostu stopy WIBOR 1 M w stosunku do jej poziomu przyjętego do kalkulacji ceny oferty oprocentowania stałego - stałe i niezmienne raty w trakcie trwania leasingu.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż dopuszcza możliwość zastosowania oprocentowania zmiennego.

9. W §6 ust. 2 Umowy zakłada, że Zamawiający może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym w przypadku nieprzestrzegania przez wykonawcę istotnych postanowień umowy. Uprzejmie informuję, że zapis taki jest nie do zaakceptowania przez wykonawcę zamówienia. Jest on zbyt ogólny. Zgodnie z kodeksowym ujęciem umowy leasingu, art. 7098 § 4 i 5, korzystający (zamawiający) może żądać odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy, jeżeli uprawnienie finansującego do odstąpienia wynika z przepisów prawa lub umowy ze zbywcą. Bez zgłoszenia żądania przez korzystającego finansujący nie może odstąpić od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy. W razie odstąpienia przez finansującego od umowy ze zbywcą z powodu wad rzeczy, umowa leasingu wygasa. Finansujący może żądać od korzystającego natychmiastowego zapłacenia wszystkich przewidzianych w umowie a niezapłaconych rat, pomniejszonych o korzyści, jakie finansujący uzyskał wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i wygaśnięcia umowy leasingu oraz umowy ze zbywcą. Jedynie więc taki wariant przewidziany w kodeksie pozwala na wypowiedzenie umowy dostawcy sprzętu, a tym samym na rozwiązanie umowy leasingowej. Prosimy zatem o stosowną modyfikację w tym zakresie SIWZ i konkretne wskazanie, w jakich wypadkach Zamawiającemu przysługuje wypowiedzenie umowy z tytułu jej nieprzestrzegania.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację SIWZ w żądanym przez Wykonawcę zakresie.

10. W §7 Umowy Zamawiający opisał proces wykupu przedmiotu postępowania. Uprzejmie informuję, że opłata za wykup powinna być uiszczona wraz z ostatnią ratą leasingową na podstawie informacji wskazanej na fakturze. Zamawiający dopiero po uiszczeniu ostatniej raty otrzyma fakturę wykupową, opiewającą na kwotę wykupu, która jest potwierdzeniem przeniesienia na niego prawa własności leasingowanego dobra. Proszę o akceptację takiego scenariusza działania.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający dopuszcza proponowane rozwiązanie, jednocześnie Zamawiający dokonał zmiany warunków umowy poprzez wprowadzenie zapisów umożliwiających rozłożenie kwoty pozostałej do spłaty w formie rat.

11. Jako formę odszkodowania Zamawiający przewidział kary umowne. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o ich zmniejszenie z 0,2% na 0,02%, z 20 % na 10%, z 0,5% na 0,05%.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie przewiduje zmniejszenie kar umownych.

12. Zamawiający wprowadził kary umowne w stosunku do Wykonawcy za niewykonanie w sposób prawidłowy umowy, co powoduje brak równowagi kontraktowej między Wykonawcą, a Zamawiającym. Proszę o wprowadzenie zapisu dotyczącego karu mownych w stosunku do Zamawiającego. Zapis w obecnym brzmieniu jest nie do przyjęcia przez Wykonawcę.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie przewiduje zmiany zapisów dotyczących kar umownych.

13. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wykreślenie zapisów §9 ust. 2 Umowy. Przesłanki zapisów są wysoce niekorzystne dla Wykonawcy/Finansującego i utrudniają jego udział w postępowaniu.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów wskazanych zapisów umownych.

14. Zgodnie obowiązującymi przepisami zawierając umowę z jednostką samorządu terytorialnego, powinniśmy wskazać nazwę tej JST oraz dodatkowo podać dane jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, z której działalnością bezpośrednio jest związane zaciągane zobowiązanie.

Umowa powinna zostać zatem podpisana przez:

Gmina Czarna Dąbrówka - Gminny Ośrodek Kultury i Biblioteka w Czarnej Dąbrówce

Ul. Gdańska 5

77-116 Czarna Dąbrówka

NIP 842-16-44-035

Faktury VAT byłyby wystawiane na powyższe dane. Przy czym w nazwie nabywcy widocznej na fakturach możemy ewentualnie zrezygnować z doprecyzowania jednostki organizacyjnej i zostawić jedynie: „Gmina Czarna Dąbrówka”, gdyż nie mamy technicznej możliwości dodania pola odbiorcy. Dane odbiorcy możemy wprowadzić jedynie w adresie korespondencyjnym, poprzedzając je skrótem [ODB]:

[ODB] Gminny Ośrodek Kultury i Biblioteka w Czarnej Dąbrówce

Ul. Bytowska 10

77-116 Czarna Dąbrówka

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wskazuje, iż uwaga Zapytującego jest niezgodna z obowiązującymi przepisami – GCKiB jest jednostką kultury posiadającą osobowość prawną (NIP 842-177-09-75)

15. Czy Zamawiający dopuści do postępowania pojazd o pojemności silnika 2998 cz3 i mocy 132kW?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie dopuści do postępowania pojazdu o pojemności silnika 2998 cz3 i mocy 132kW.

16. Czy Zamawiający dopuści do postępowania pojazd o ilości miejsc siedzących 29 + pilot + kierowca?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie dopuści do postępowania pojazdu o ilości miejsc siedzących 29 + pilot + kierowca.

17. Co zamawiający rozumie pod pojęciem „układ pneumatyczny” – poz. nr 22 w zał. nr 1-1 do SIWZ? Czy pojęcie odnosi się do zawieszenia tylnej osi czy może rodzaju konstrukcji układu hamulcowego?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyjaśnia, że pojęcie „układ pneumatyczny” zawarte w poz. nr 22 w zał. nr 1-1 do SIWZ odnosi się do „zawieszenia tylnej osi pojazdu”.

Zamawiający wskazuje, iż niniejsze wyjaśnienia SIWZ stanowią integralną część SIWZ i nie powodują zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
    data wytworzenia informacji: 2019-05-21
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2019-05-21 22:54
Załączniki:
  • Treść wyjaśnień do SIWZ196.4kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-05-21
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-05-21 22:56
  • Zał. nr 1 - fromularz oferty18.75kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-05-21
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-05-21 22:56
  • Zał. nr 2 - wzór umowy leasingowej188kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-05-21
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-05-21 22:56
  • Bilans zamawiającego2.8MB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Łozowska
      data wytworzenia informacji: 2019-05-22
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2019-05-22 13:22
[drukuj]