Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Czarna Dąbrówka

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.czarnadabrowka.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie nr 641790-N-2018 z dnia 2018-10-29 r. - przetarg nieograniczony

Status postępowania: zakończony unieważniony
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - SIWZ
data opublikowania zdarzenia: 2018-10-29 09:00
Typ zdarzenia: udostępnienie treści SIWZ
Oznaczenie: GPI.271.12.2017.CP
Szczegółowa informacja:

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

w przetargu nieograniczonym pn.:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”

o wartości poniżej 209 000 euro

1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Gmina Czarna Dąbrówka

ul. Gdańska 5

77-116 Czarna Dąbrówka

faks. 59/821-26-43

             e-mail: gmina@czarnadabrowka.pl lub zamowienia.publiczne@czarnadabrowka.pl

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

2.1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 oraz z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020, zwanej dalej p.z.p. lub „Ustawą PZP"), a także z wydanymi na podstawie niniejszej ustawy rozporządzeń wykonawczych.

2.2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonegoo wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p.

2.3. Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust.1 oraz art. 39-46 p.z.p.

2.4. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej „SIWZ” lub „specyfikacją”), zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp.

 

3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1. Rodzaj przedmiotu zamówienia publicznego: usługi

Kod CPV:  66113000-5 usługi udzielania kredytu

 

3.2.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 2 170000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.

 

3.3. Spłata odsetek naliczonych na dzień 31.12.2018 r., zostanie spłacona w dniu naliczenia.

3.4. Spłata rat kredytu i odsetek nastąpi kwartalnie wg poniższego harmonogramu:

Lp.

Spłata [rok/kwartał/do dnia]

Rata do spłaty kredytu [zł]

  1.  

2019 /I kwartał/31.03.2019

10 000,00

  1.  

2019 /II kwartał/30.06.2019

10 000,00

  1.  

2019 /III kwartał/30.09.2019

10 000,00

  1.  

2019 /IV kwartał/31.12.2019

10 000,00

  1.  

2020 /I kwartał/31.03.2020

10 000,00

  1.  

2020 /II kwartał/30.06.2020

10 000,00

  1.  

2020 /III kwartał/30.09.2020

10 000,00

  1.  

2020 /IV kwartał/31.12.2020

10 000,00

  1.  

2021 /I kwartał/31.03.2021

12 500,00

  1.  

2021 /II kwartał/30.06.2021

12 500,00

  1.  

2021 /III kwartał/30.09.2021

12 500,00

  1.  

2021 /IV kwartał/31.12.2021

12 500,00

  1.  

2022 /I kwartał/31.03.2022

20 000,00

  1.  

2022 /II kwartał/30.06.2022

20 000,00

  1.  

2022 /III kwartał/30.09.2022

20 000,00

  1.  

2022 /IV kwartał/31.12.2022

20 000,00

  1.  

2023 /I kwartał/31.03.2023

20 000,00

  1.  

2023 /II kwartał/30.06.2023

20 000,00

  1.  

2023 /III kwartał/30.09.2023

20 000,00

  1.  

2023 /IV kwartał/31.12.2023

20 000,00

  1.  

2024 /I kwartał/31.03.2024

20 000,00

  1.  

2024 /II kwartał/30.06.2024

20 000,00

  1.  

2024 /III kwartał/30.09.2024

20 000,00

  1.  

2024 /IV kwartał/31.12.2024

20 000,00

  1.  

2025 /I kwartał/31.03.2025

75 000,00

  1.  

2025 /II kwartał/30.06.2025

75 000,00

  1.  

2025 /III kwartał/30.09.2025

75 000,00

  1.  

2025 /IV kwartał/31.12.2025

75 000,00

  1.  

2026 /I kwartał/31.03.2026

75 000,00

  1.  

2026 /II kwartał/30.06.2026

75 000,00

  1.  

2026 /III kwartał/30.09.2026

75 000,00

  1.  

2026 /IV kwartał/31.12.2026

75 000,00

  1.  

2027 /I kwartał/31.03.2027

75 000,00

  1.  

2027 /II kwartał/30.06.2027

75 000,00

  1.  

2027 /III kwartał/30.09.2027

75 000,00

  1.  

2027 /IV kwartał/31.12.2027

75 000,00

  1.  

2028 /I kwartał/31.03.2028

75 000,00

  1.  

2028 /II kwartał/30.06.2028

75 000,00

  1.  

2028 /III kwartał/30.09.2028

75 000,00

  1.  

2028 /IV kwartał/31.12.2028

75 000,00

  1.  

2029 /I kwartał/31.03.2029

75 000,00

  1.  

2029 /II kwartał/30.06.2029

75 000,00

  1.  

2029 /III kwartał/30.09.2029

75 000,00

  1.  

2029 /IV kwartał/31.12.2029

75 000,00

  1.  

2030 /I kwartał/31.03.2030

75 000,00

  1.  

2030 /II kwartał/30.06.2030

75 000,00

  1.  

2030 /III kwartał/30.09.2030

75 000,00

  1.  

2030 /IV kwartał/31.12.2030

75 000,00

Łączny kredyt

2 170 000,00

 

3.5. W przypadku gdy jednostka udzielająca kredytu będzie wymagała jego zabezpieczenia – zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.

3.6. Oprocentowanie kredytu: zmienne uzależnione od stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki oraz stałej marży banku w trakcie trwania umowy.

3.7. Marża zaoferowana przez Wykonawcę będzie zawierała wszystkie koszty jakie ponosi Wykonawca w związku z uruchomieniem kredytu, zabezpieczeniem jego spłaty oraz obsługą kredytu w całym okresie kredytowania.  Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji za udzielenie kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji za aneksowanie umowy oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu.

3.8. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu Wykonawca naliczy odsetki tylko do momentu spłaty kredytu.

3.9. Na wniosek Zamawiającego dopuszcza się zmianę harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu do umowy.

3.10. Na wniosek Zamawiającego jednostka udzielająca kredytu dopuszcza wcześniejszą spłatę kredytu bez naliczania dodatkowych prowizji i marży.

3.11. Termin uruchomienia kredytu jednorazowo w dniu 20 listopada 2018 r.

3.12. Do obliczenia oprocentowania kredytu należy przyjąć liczbę dni w roku 365.

3.13. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia Zamawiającemu projektu umowy w wersji papierowej i na elektronicznym nośniku informacji. Projekt umowy musi być zgodny z warunkami określonymi w SIWZ oraz musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej.

3.14. Sytuację finansową Gminy Czarna Dąbrówka przedstawiają sprawozdania budżetowe Gminy Czarna Dąbrówka, które stanowią załączniki nr 4-18 do SIWZ.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wymagany termin wykonania zamówienia tj.udzielenie kredytu w dniu 20.11.2018 r. oraz spłata kredytu od m-ca marca 2019 r. do dnia 31.12.2030 r.

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU  DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW.

5.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:

  1. nie podlegają wykluczeniu;
  2. spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu.

 

       5.2. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo bankowe- inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.

Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie analizy dokumentów, o których mowa w  pkt. 6.3. SIWZ. Wykonawca spełni warunek jeśli przedłoży w/w dokumenty oraz będą one zgodne z warunkami niniejszej SIWZ.

5.3. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę, o którym mowa w art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy PZP w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.).

 

5.4. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 p.z.p.

Jeżeli Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.

 

5.5. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że na dzień składania ofert spełnia powyższe warunki udziału w postępowaniu.

5.6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP przez Zamawiającego na stronie internetowej po otwarciu ofert ( tj. informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach) przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

5.7. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

5.8.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

1) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.

Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.6.1. ppkt.2.

2) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

3) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.

4) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.

5) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, (art. 36b ust. 2 ustawy PZP).

5.9. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia warunek określony w ppkt. 5.2. może być spełniony łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Natomiast, oświadczenia, o których mowa w pkt 6.1. SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

5.10. Z postępowania zostanie wykluczony Wykonawca, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia.

PEŁNA TREŚĆ SIWZ W ZAŁĄCZENIU PONIŻEJ

 

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Brzeska
    data wytworzenia informacji: 2018-10-29
  • zdarzenie opublikował: Mateusz Ulenberg
    data dodania: 2018-10-29 08:36
Załączniki:
  • SIWZ - pełna treść640.22kB

    Metryka

    • autor lub odpowiedzialny za treść: Celina Brzeska
      data wytworzenia informacji: 2018-10-29
    • załącznik opublikował: Mateusz Ulenberg
      data dodania: 2018-10-29 08:37
[drukuj]