przetarg nieograniczony
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
bip.czarnadabrowka.pl w zakładce zamówienia publiczne - przetarg na odbiór odpadów
Czarna Dąbrówka: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Czarna Dąbrówka
Numer ogłoszenia: 180448 - 2014; data zamieszczenia: 28.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Czarna Dąbrówka , Czarna Dąbrówka 33, 77-116 Czarna Dąbrówka, woj. pomorskie, tel. 059 8212643, faks 059 8212644.
- Adres strony internetowej zamawiającego: czarna-dabrowka.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Czarna Dąbrówka.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi w zakresie odbioru, transportu, stałych odpadów komunalnych oraz segregowanych z przekazaniem na składowisko w Chlewnicy zgodnie z Porozumieniem międzygminnym z dnia 20 października 2008 r. dotyczącym użytkowania i eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Chlewnicy oraz Uchwałą Rady Gminy Nr XXXV/220/09 z dnia 29 grudnia 2009 r. ( opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego w 2011 r. Nr 80 poz. 1693) w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych z transportem nieczystości ciekłych, na terenie Gminy Czarna Dąbrówka należącej do Porozumienia Międzygminnego dotyczącego użytkowania i eksploatacji wysypiska odpadów komunalnych w Chlewnicy zawartego w dniu 07 października 2008 r. z nieruchomości zamieszkałych, zabudowy letniskowej, w okresie od 01.07.2014 r. do 31.12.2015 r. II. Przedmiot zamówienie obejmuje: 1. odbiór, wywóz zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych, zabudowy letniskowej; 2. odbiór odpadów segregowanych z gospodarstw domowych, zgromadzonych w pojemnikach do segregacji lub workach na odpady segregowane; 3. odbiór odpadów komunalnych od właścicieli/użytkowników nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 6:00-2:000; 4. utrzymanie porządku i czystości w promieniu 5 m licząc od miejsca odbioru odpadów; 5. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu obsługi i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy z wykonaniem zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu ponosi Wykonawca. Szczegółowo zakres usługi ujęto w S.I.Z.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 punkt 6 ustawy P. z. p. w wysokości nie większej jak 10% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium, co jest zgodne z art. 45 ust. 2 i 3 Prawa zamówień publicznych wartości 7.000,00 zł. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert tj. do godz. 09:00 dnia 05.06.2014 r
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Czarna Dąbrówka, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.). b) zezwolenie na transport odpadów komunalnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 poz. 21) w zakresie niezbędnym do realizacji zadania. c) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. t.j. z 2013 poz. 1155 ). d) sprawdzenie tego warunku udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę - kserokopii dokumentów - ocena wg zasady spełnia/nie spełnia.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże: a) że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie działalności gospodarczej związanej z gospodarowaniem odpadami i w tym czasie Wykonawcy muszą wykazać się odbiorem i przekazaniem do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych w ilości, co najmniej 400 Mg w ciągu 6 miesięcy, załączy dowody przekazania odpadów na składowisko oraz dowody, że usługi zostały wykonane należycie - wg załącznika nr 3. b) sprawdzenie tego warunku udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie wykazu usług i dowodu przekazania odpadów oraz dowodu, że usługi zostały wykonane należycie - ocena wg zasady spełnia/nie spełnia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje:, co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, co najmniej jeden pojazd z wydzieloną przestrzenią ładunkową, oddzieloną od kabiny kierowcy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 Mg do odbierania odpadów komunalnych z terenów o zabudowie rozproszonej, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 4 do SIWZ Pojazdy muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia, 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), a) Osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wg wzoru załącznik nr 9. b) sprawdzenie tego warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę wykazu sprzętu z załączonymi kserokopiami dowodów rejestracyjnych, wykaz zatrudnionych osób - należy załączyć kserokopie uprawnień. - ocena wg zasady spełnia/nie spełnia.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje:, co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, co najmniej jeden pojazd z wydzieloną przestrzenią ładunkową, oddzieloną od kabiny kierowcy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 Mg do odbierania odpadów komunalnych z terenów o zabudowie rozproszonej, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 4 do SIWZ Pojazdy muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia, 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), a) Osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wg wzoru załącznik nr 9. b) sprawdzenie tego warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę wykazu sprzętu z załączonymi kserokopiami dowodów rejestracyjnych, wykaz zatrudnionych osób - należy załączyć kserokopie uprawnień. - ocena wg zasady spełnia/nie spełnia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na sumę ubezpieczeniową, co najmniej sześciomiesięcznej wartości usługi określonej w ofercie oraz oświadczenia wg wzoru załącznik nr 7. - ocena wg zasady spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) kalkulacja kosztów wg załącznika nr 8, b) dowód wniesienia wadium, c) pełnomocnictwo, jeżeli zachodzi taka konieczność.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający na podstawie art. 144 ustawy P. z. p. przewiduje następujące warunki dokonania zmian postanowień umowy: a) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, społeczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w zakresie terminów określonych w harmonogramie, b) zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jej obniżenie lub podwyższenie jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku, 2. Wszelkie zmiany treści umowy na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego mogą być dokonywane wyłącznie w przypadkach określonych w ust. 1 i wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.czarnadabrowka.pl w zakładce zamówienia publiczne - przetarg na odbiór odpadów
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Czarna Dąbrówka ul. Gdańska 5, 77-116 Czarna Dąbrówka.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Czarna Dąbrówka ul. Gdańska 5, 77 - 116 Czarna Dąbrówka pokój nr 6 Sekretariat - przy przesyłce pocztowej, kurierskiej liczy się data wpływu, a nie data stempla pocztowego..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Władysław Ulanowskidata wytworzenia informacji: 2014-05-28
- zdarzenie opublikował: brak informacjidata dodania: 2014-05-28 19:42
- SIWZ938kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Władysław Ulanowskidata wytworzenia informacji: 2014-05-28
- załącznik opublikował: brak informacjidata dodania: 2014-05-28 19:43